در بیمارستان‌های دولتی فرسوده‌ با بحران مواجهیم


خبرگزاری فارس: احمد صادقی در رابطه با فرسودگی بیمارستان‌ها گفت:‌ در سال‌های گذشته کار مطالعاتی برای بررسی وضعیت بیمارستان‌ها انجام شد و به این نتیجه رسیده‌ایم که متاسفانه بیمارستان‌های شهر تهران از مقاومت خوبی برخودار نیستند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های قدیمی در شهر متأسفانه وضعیت خوبی ندارند، گفت: این بیمارستان‌ها در زمان حادثه جوابگوی نیازها نیستند و باید وزارت بهداشت در این زمینه برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

صادقی گفت:‌ چنانچه در تهران حادثه‌ای رخ دهد وسعت حادثه بزرگ خواهد بود در نتیجه نیازمند این هستیم که بیمارستان‌ها آمادگی لازم را داشته باشند که یکی از پارامترهای بسیار مهم در این زمینه بحث مقاوم‌سازی بیمارستان‌هاست که متاسفانه درصد قابل توجهی از بیمارستان‌ها در شرایط خوبی نیستند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیرت بحران شهر تهران تصریح کرد:‌ البته دستگاه‌های امدادرسان، بیمارستان‌های صحرایی و برخی از بیمارستان‌ها باید اقدامات درمان اضطراری را داشته باشند اما با همه این اوصاف، کفاف حادثه را نمی‌کند و باید از وضعیت موجود بیمارستان‌ها استفاده کنیم.

صادقی ادامه داد: البته بیمارستان‌های خصوصی جدید‌التأسیس از مقاومت بیشتری برخوردار هستند اما بیمارستان‌های قدیمی یا مقاوم‌سازی نشده یا نیاز به بازسازی اساسی دارند و باید در دستور کار جدی وزارت بهداشت قرار گیرند.

 ابلاغ برنامه آماده‌سازی بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت

وی در پاسخ به اینکه آیا تا کنون ابلاغ رسمی برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت شده است یا خیر، گفت: ما نتایج مطالعات خود را در اختیار وزارت بهداشت گذاشته‌ایم در این زمینه مصوبات زیادی وجود دارد و نتیجه آن منجر به این شد که برای وزارت بهداشت در شهر تهران تکلیف ایجاد شد که تا یک سطح قابل توجهی تخت بیمارستانی برای زمان حادثه آماده‌سازی کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت مکلف به انجام یکسری وظایف شده است اما اینکه بگوییم به سطح مطلوبی رسیده است، ارزیابی ما خبر از اوضاع نامناسب می‌دهد.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد