طرح کاهش تولید اوپک به‌طور حتم اجرا می شود

به گزارش نفت دیلی، نیجریه اعلام کرد که توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، حتی در صورتی که روسیه تنها کشور غیرعضو این سازمان باشد که در نشست ١٠ دسامبر (٢٠ آذر ماه) به مشارکت در آن متعهد شود، ادامه خواهد یافت.

امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه، روز چهارشنبه (١٧ آذرماه) در حاشیه نشست «بازارهای بلومبرگ» در پایتخت امارات متحده عربی، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا اوپک آماده اجرای طرح کاهش تولید حتی در صورتی است که تنها مسکو آماده همراهی با آن باشد، گفت: هر چند که ما به تلاش برای جلب همکاری بقیه (کشورهای تولید کننده غیرعضو اوپک) ادامه خواهیم داد، اما ما به هر حال این توافق را اجرا خواهیم کرد.

اعضای اوپک روز چهارشنبه هفته گذشته ( ١٠ آذرماه) با کاهش تولید روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه نفت از اول ژانویه ٢٠١٧ به منظور کاستن از مازاد عرضه و بهبود قیمتهای جهانی نفت، موافقت کردند.

اوپک امیدوار است که کشورهای تولیدکننده غیرعضو این سازمان مانند روسیه نیز با کاهش ٦٠٠ هزار بشکه از تولید خود، در این طرح مشارکت کنند؛ مسکو اعلام کرده است که تولید خود را تا حدود ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

وی افزود: ما آشکارا می گوییم که مایل به همکاری کشورهای غیرعضو اوپک هستیم، اما نمی گوییم که در صورت همکاری نکردن آنان، این طرح را اجرا نخواهیم کرد.

به گفته وزیر نفت نیجریه، این کشور غرب آفریقا که به علت ادامه حملات شورشیان به زیرساختهای نفتی خود از طرح کاهش تولید، معاف شده، امیدوار است که تولید خود را در ماه آینده (ژانویه ٢٠١٧) به ٢ میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز برساند.

چهارده کشور تولید کننده عمده نفت غیرعضو اوپک برای حضور در نشست روز شنبه با اعضای این سازمان در وین، برای تحکیم این توافق دعوت شده اند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد