سخنان مهم بشار اسد درباره حلب

العالم: بشار اسد در مصاحبه با روزنامه الوطن این کشور گفت: همه كشورهاي غربي و منطقه اي در اجراي طرح خرابكارانه و ويرانگر خود در سوريه و حمايت از تروريست ها به تركيه تكيه كرده اند و شكست اين كشورها در نبرد حلب به معناي تغيير مسير جنگ در سراسر سوريه و نابودي طرح توطئه خارجي خواهد بود.
 
وي گفت: بنيان اجتماعي جامعه سوريه روشن تر شده و روند مسائل براي آن واضح تر گشته است. جامعه سوريه بين تعصب و دينداري و بين طائفه گري و دينداري قدرت تشخيص يافته است و مي داند كه منافع جامعه در اين است كه همگان يكديگر را بپذيرند و به همه طيف هاي ديني و طائفه اي و نژادي موجود در جامعه سوريه احترام بگذارند زيرا اين تنها را براي موجوديت سوريه است.
 
بشار اسد درباره روند سياسي خاطرنشان كرد كه اين روند از همان آغاز مرده بدنيا آمد و يك گفت وگوي سوري- سوري نبوده است و بيانيه ژنو يك بيانيه بين المللي بود كه برپايه و اساس مبارزه با تروريسم بنا نهاده نشد.
 
وي اشاره كرد: اين روند سياسي چيزي جز يك دستاويز نبوده است تا تروريست ها آنچه را - كه نتوانستند در ميدان نبرد بدست بياورند- كسب كنند.
 
رئيس جمهوری سوريه تاكيد كرد: ما موافق و همگام با هرگونه گفت وگوي بين سوري ها هستيم؛ وقتي كه يك گفت وگوي سوري- سوري در بين خود سوري ها باشد كه دنباله روي مقاصد خارجي نيستند و از تروريسم حمايت نمي كنند.
 
وي درباره روند آشتي ملي در سوريه گفت: روند آشتي ها همان راهكار واقعي و عملي است كه داراي جوانب مثبت و منفي مي باشد. اما با اين حال، تنها راه در دسترس به موازات وارد كردن ضربات نظامي به تروريست ها مي باشد و اين روند موفقيت خودش را در دو يا سه سال گذشته به اثبات رسانده است.
 
بشار اسد تصريح كرد: موضع ربوده شدگان يك موضوع اساسي و اولويت براي ما است زيرا يك مشكل اجتماعي و انساني بزرگ به شمار مي رود و دولت نمي تواند از آن چشم پوشي كند و ما پيوسته براي جستجوي مفقودان يا ربوده شدگان تلاش مي كنيم.
 
بشار اسد درباره روابط با مصر گفت: روابط با مصر شروع به بهبودي كرده است و همچنان رو به بهبودي است و سفر سرلشكر علي مملوك و اظهارات اخير مسئولان مصري و در صدر آنها عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوری مصر نشانه اي از اين روابطه است.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد