گزینه ترامپ برای تصدی وزارت امنیت داخلی آمریکا

خبرگزاری مهر: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد یک ژنرال بازنشسته نیروی دریایی این کشور را به عنوان «وزیر امنیت داخلی» در کابینه خود منصوب نماید.
 
به گزارش رویترز،‌ گزینه موردنظر ترامپ برای ریاست و نظارت بر وزارتخانه ای که پس از حملات یازدهم سپتامبر- ۲۰۰۱- با هدف حراست از قلمرو سرزمینی آمریکا تأسیس شد،‌ یک فرمانده کارکشته نیروی دریایی این کشور است.
 
یک منبع آگاه روز چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که انتظار می رود رئیس جمهور منتخب آمریکا «جان کِلی» ژنرال ۶۶ ساله و بازنشسته نیروی دریایی آمریکا را به عنوان «وزیر امنیت داخلی» این کشور منصوب نماید.
 
جان کِلی روز چهارشنبه به خبرگزاری فاکس نیوز گفت که «وی این پیشنهاد را یک افتخار می داند».
 
در صورت موافقت مجلس سنای آمریکا با این انتصاب، ژنرال کِلی مسئولیت وزارتخانه ای را برعهده خواهد گرفت که وظایف آن عبارتند از: تضمین امنیت مرزها علیه مهاجرت غیرقانونی، محافظت از رئیس جمهور، واکنش بهنگام در برابر بلایای طبیعی، برقراری هماهنگی میان آژانسهای اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم.
 
شایان ذکر است که ژنرال کِلی در مورد توقف مهاجرت غیرقانونی با دونالد ترامپ هم رأی است.
 
از سوابق اجرایی این فرمانده ارتش آمریکا می توان به مسئولیتهای وی در عملیاتها و ارتباطات نظامی آمریکا در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب اشاره کرد. وی همچنین یکی از مدافعان تداوم فعالیت زندان نظامی آمریکا در خلیج «گوآنتانامو» کوبا بشمار می رود.
 


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد