نماینده مجلس: وظیفه شهرداری دادن اخطار است نه نظارت

شهرنوشت: محمد دامادی با تاکید بر اینکه متاسفانه مدت مدیدی است برخی مسئولان برای حفظ جایگاه خود مسولیتشان را به سایر نهادها و اشخاص واگذار می کنند، تصریح کرد : متاسفانه جامعه دچار فروپاشی اخلاقی شده و بسیاری از مسئولان در دستگاه های اجرایی پذیرایی مسئولیتشان نیستند که نمونه بارز آن را امروز در حادثه پلاسکو شاهد هستیم .

وی ادامه داد: با کمال تاسف در ساختمان پلاسکو شاهد انباشت اقلام ناایمن بودیم که همین امر سبب آتش گرفتن و شدت حادثه این ساختمان فرسوده شد.

دامادی با طرح اینکه بازرسی از واحدهای کسب و کار بر عهده اتاق اصناف و وزارت کار است گفت: نمی شود که شهردار تهران شبانه روز به همراه تمامی پرسنلش به تمام واحدهای تجاری شهر تهران مراجعه کند تا ببیند آیا نکات ایمنی رعایت می شود یا خیر؟ مسوولیت اینها با ارگان های نظارتی است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس دهم با تاکید بر اینکه قلع و قمع و پلمپ هر واحد تجاری نیاز به دستور قضایی دارد و شهرداری بدون حکم قضایی نمی تواند اقدام به برخوردهای قهری کند، خاطرنشان کرد: پلاسکو قربانی نبود فرهنگ رعایت ایمنی و مغفول ماندن توجه دستگاه های نظارتی به رعایت ایمنی کار از سوی دستگاه های اجرایی شد. به طوری که امروز شاهد هستیم یک فاجعه انسانی در قلب تهران، قلب ایران را به درد آورده است .


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد