فداکاری آتش‌نشانان برای نجات کارگران افغانستانی در پلاسکو

خبرگزاری فارس: آتش‌سوزی در ساختمان «پلاسکو» علاوه بر اینکه باعث رنجش خاطر مردم ایران شد، رنج و اندوه افغانستانی‌ها و مهاجران مقیم ایران را نیز بدنبال داشت.

هم‌زبانی و خون شریکی در پلاسکو


«حسن صالحی» مهاجر افغانستانی با انتشار یادداشتی در فضای مجازی به موضوع همدردی و خون‌شریکی مردم این مرز و بوم با حادثه‌دیدگان پلاسکو پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: چندی پیش نوشته بودم که شهدا فقط کسانی نیستند که در 8 سال دفاع مقدس و در سوریه شهید می‌شوند، 2 کارگر مهاجری که در حادثه ریزش متروی کیانشهر کشته شدند هم شهدایی بودند که ما تقدیم سازندگی ایران کردیم و حالا چه زیبا پاسخ گرفتیم.

چه کسی است که یکبار پلاسکو رفته باشد و نداند عده زیادی از کارگران پوشاک و صنعت خیاطی که در طبقات بالایی پلاسکو مشغول بودند مهاجرین افغانستانی بودند که نجات جان‌شان را در این حادثه مدیون خون آتش‌نشانان شهید ایرانی هستند و این مصداق خون_شریکی است.

ارزش کار آتش‌نشان‌ها وقتی خودشان را فدای هموطنان‌شان می‌کنند بالاست ولی وقتی می‌شنویم مرزهای زمینی را در نوردیده‌اند و برای جمعیت زیادی از مهاجرین هم‌زبان فدایی شده‌اند خیلی ماجرا ابعاد انسانی‌تری پیدا می‌کند.

موضوعی که همیشه از دید رسانه‌هایی که جغرافیای همدلی را محدود به تهران و ایران می‌کنند مغفول مانده‌ است.

رسانه دولتی انگلیس که آن مانور گسترده را روی ماجرای بیمار نیازمند اهدای عضو در شیراز یا جریان قتل ستایش انجام داد طبیعتا در برابر چنین عظمت‌هایی سکوت می‌کند.

حال یک لحظه در نظر بگیرید که اگر در این حادثه، کوتاهی و قصوری رخ می‌داد و به‌جای این آتش‌نشان‌ها، کارگران مهاجر زیر آوار می‌ماندند، امروز چه غوغایی در رسانه‌ ملکه انگلیس برای گرفتن حقوق کارگران افغانستانی زیر آوار مانده برپا بود.

 بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس چندی پیش نیز در برابر فداکاری یک آتش نشان ایرانی که برای نجات کارگر افغانستانی وارد چاه شده بود و هر دو قربانی شدند، سکوت اختیار کرده بود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد