نیمی از پروژه‌های شرکت ملی نفت در برنامه پنجم در حال اجراست

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تصویب پروژه های صنعت نفت در برنامه پنجم توسعه به ارزش 120 میلیارد دلار گفت: نیمی دیگر از پروژه های برنامه پنجم به ارزش 100 میلیارد دلار در انتظار تصمیم هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران است.
احمد قلعه بانی در نشست تخصصی وزیر پیشنهادی وزارت نفت با معاونان و مدیران عامل شرکت های تولیدی و عملیاتی صنعت نفت اظهار داشت: طی چند سال گذشته بیش از 25 میلیارد دلار قرارداد نفتی و گازی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منعقد شده است که این امر الگویی مناسب برای سایر شرکت های پیمانکاری است که انشاءالله با حضور مهندس قاسمی در وزارت نفت این الگو در تمام بخش های این صنعت پیاده سازی خواهد شد.
قلعه بانی با اشاره به وجود برخی مقررات و دستورالعمل های قدیمی و دست و پاگیر صنعت نفت گفت: اگر این مقررات اصلاح شود سرعت کار پیمانکاران در بخش های مختلف صنعت نفت افزایش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش نیز در این مراسم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی وزارت نفت از سوی دولت فردی دلسوز، وفادار به نظام و متخصص است، گفت: تاکنون 4 ماه از سال جهاد اقتصادی را پشت سر گذاشته ایم و کارهایی انجام شده است که امیدواریم با ورود مهندس قاسمی به عنوان فردی متخصص و جهادگر در صنعت نفت در آینده شاهد تحرکات خوبی در این صنعت خواهیم بود.
وی با اشاره به وجود نام مهندس رستم قاسمی وزیر پیشنهادی وزارت نفت در لیست تحریم های بین المللی از سوی کشورهای استکباری گفت: حمایت مدیران صنعت نفت و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به این نیروی متخصص در حقیقت ضربه ای محکم به استکبار جهانی خواهد بود.
ضیغمی به سابقه حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در پروژه های شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در برخی پروژه ها با مسئولیت پذیری و ایثارگری فراتر از قراردادها و برنامه ها عمل می کند و با هدف سازندگی در برخی پروژه ها همچون خط لوله نفت خام و فرآورده نفتی ری - آبادان پیش از امضای قرارداد 30 درصد از کار را با هزینه خود انجام می دهد.
ضیغمی تاکید کرد: شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی هم اکنون برای اجرا و پیش بردن برنامه های وزیر پیشنهادی در این حوزه آمادگی هر گونه همکاری را دارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی این پتانسیل را دارد که بیش از 80 درصد یک پالایشگاه نفت خام را به دست متخصصان خود احداث کند.
بر پایه این گزارش مهندس حسین نیا، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که اظهار داشت: هم اکنون بیش از 15 میلیون نفر جمعیت استان تهران که معادل یک پنجم جمعیت کشور است در این استان تحت پوشش شبکه گازرسانی هستند.
وی با بیان اینکه مردم استان تهران روزانه در فصل سرما معادل 3 تا 4 فاز پارس جنوبی گاز مصرف می کنند، گفت: این استان بیش از 5 میلیون واحد مسکونی را در خود جای داده است که از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
حسین نیا مقاوم سازی خطوط لوله اصلی گاز، پدافند غیر عامل، بازتعریف تعرفه های جدید گاز طبیعی برای فصل سرما، گازرسانی به جایگاه های سی.ان.جی و مسکن مهر را از جمله مهم ترین پروژه های این شرکت در حال اجرای این شرکت اعلام کرد.
مهندس محسن خجسته مهر، معاون برنامه ریزی وزارت نفت نیز در این مراسم اظهار داشت: ایران به لحاظ اینکه در دهه عدالت و پیشرفت قرار داشته و در حال آغاز برنامه پنج ساله پنجم توسعه است در شرایط ویژه ای به سر می برد که به عنوان مثال می توان به جذب 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال نخست برنامه اشاره کرد.
وی مبنای کار صنعت نفت را تحقق اهداف برنامه پنجم دانست و گفت: توسعه میدان های مشترک، نگهداشت تولید و توسعه بیش از 45 میدان نفتی و گازی کشور و همچنین افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت از مهم ترین برنامه های موجود در چشم انداز برنامه پنجم توسعه است.
خجسته مهر بیان اینکه حضور سردار قاسمی می تواند بهره گیری از توانمندی های پیمانکاران داخلی را افزایش دهد، گفت: امیدواریم فازهای پارس جنوبی به طور کامل از سوی شرکت های ایرانی توسعه یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد