واردات ۵ هزار تن کره از اروپا

خبرگزاری فارس: کارگروه تنظیم بازار برای تنظیم بازار شب عید به شرکت بازرگانی دولتی مأموریت داده تا 5 هزار تن کره با قیمت مصوب وارد و به بازار تزریق کند، همچنین توزیع برنج هندی و اروگوئه با قیمت مناسب و همچنین توزیع شکر در بسته‌بندی‌های مختلف را انجام دهد.
 
حسن عباسی معروفان در مورد جزئیات این مصوبه و اقداماتی که شرکت بازرگانی دولتی طی یکی دو هفته اخیر انجام داده گفت: توزیع و تنظیم برنج داخلی برعهده بنگاه‌های بخش خصوصی است، اما با شرکت بازرگانی دولتی از طریق واردات برنج هندی و اروگوئه ذخایر استراتژی خود را تنظیم کرده و در مواقع نیاز برای تنظیم قیمت وارد بازار می‌کنیم.
 
معاون شرکت بازرگانی دولتی در مورد قیمت برنج توزیعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گفت:‌ هر کیلو برنج هندی «درجه یک 1121 » به قیمت 3500 تومان به فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که با احتساب قیمت جابه‌جایی و توزیع هر کیلو 3800  تومان به مصرف‌کننده باید عرضه شود. همچنین هر کیلو برنج قاره آمریکا 2400 تومان به فروشگاه‌ها عرضه و به مصرف‌کننده 2700 تومان عرضه خواهد شد.
 
عباسی معروفان همچنین در مورد توزیع شکر در بازار گفت: با توجه به افزایش تولید شکر داخلی از محل چغندر قند و نیشکر امسال بیش از یک میلیون و 600 هزار تن از محل داخل تأمین شده و مابقی نیز از محل تصفیه شکر خام وارداتی است که مشکلی در تأمین شکر نداریم و در بسته‌بندی‌‌های یک تا 3 کیلوگرمی بنا به درخواست فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.
 
وی در مورد قیمت شکر نیز گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو شکر در کارخانه و انبارها به صورت فله‌ای 2520 تومان است که باید 2855 تومان در بازار به فروش برسد که با احتساب هزینه بسته‌بندی نباید بیش از کیلویی 3200 تومان باشد.
 
معاون شرکت بازرگانی دولتی در مورد واردات کره هم گفت: با توجه به تعطیلی سال نو میلادی و محدودیت تولید در شرکت‌های اروپایی، قیمت کره در یکی دو ماه اخیر افزایش یافت که آرام آرام روبه کاهش و ثبات است و اکنون کره 50 گرمی 1500 تومان و کره 100 گرمی 2900 تومان باید توزیع شود.
 
وی افزود: پس از مصوبه ستاد تنظیم بازار سفارش واردات کره از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، دانمارک و هلند را داده‌ایم که بخشی از آن وارد کشور شده و پس از بسته‌بندی توزیع شده است و بخش دیگر در راه است.
 
به گفته معروفان سالانه در کشور 40 هزار تن کره مصرف می‌شود که به دلیل شرایط خاص نگهداری و تولید در هر پارتی سفارش به کشورهای اروپایی 100 تا 200 تن کره وارد کشور می‌شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد