آغاز صادرات یک محصول استراتژیک پتروشیمی به هند

به گزارش نفت دیلی، ٤٨ تن آنیلین به عنوان نخستین محموله صادراتی فاز ٢ پتروشیمی کارون به کشور هندوستان صادر شد.

کاظم بستاکیان، مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون با اشاره به افتتاح فاز ٢ پتروشیمی کارون در ١٨ بهمن ماه امسال، اظهار کرد: ٤٨ تن آنیلین روز شنبه (٣٠ بهمن ماه) به عنوان نخستین محموله صادراتی از این فاز به مقصد هندوستان بارگیری و صادر شد.

 

وی به ادامه روند تولید آنیلین در فاز ٢ پتروشیمی کارون اشاره کرد و افزود: ارزش هر تن از این محموله صادراتی ١٠٢٠ دلار است.

 

مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون تصریح کرد: ٩٨ تن آنیلین دیگر نیز در بخش دوم در حال بارگیری و آماده سازی برای صادرات به کشور هندوستان است.

 

آنیلین محصولی استراتژیک است که پتروشیمی کارون تنها تولیدکننده آن در کشور است و به‌طور وسیع در ساخت رنگهای نساجی، صنایع لاستیک سازی، صنایع داروسازی و ...  کاربرد دارد.

 

شرکت پتروشیمی کارون نخستین و تنها تولیدکننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است که در سال ١٣٨١ با هدف تولید ٤٠ هزار تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) تحت لیسانس کماتور سوئد تأسیس شد و در اسفند ١٣٨٧ به بهره برداری رسید.

 

فاز ٢ پتروشیمی کارون نیز با هدف تولید محصولات آنیلین، نیتروبنزن، PMA، PMI و محصول نهایی MDI در ١٨ بهمن ماه امسال با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد