شتاب کار در عسلویه دو برابر ‌شده است

به گزارش نفت دیلی ، احمد قلعه بانی گفت: سفارش خرید و تامین بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد نیاز فازهای پارس جنوبی از سوی پیمانکاران صادر شده است و این موضوع موجب شده تا شتاب کار ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی به دو برابر افزایش یابد.

 

معاون وزیر نفت اجرای فازهای باقیمانده پارس جنوبی را مهمترین پروژه شرکت ملی نفت ایران خواند و افزود: روند ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی طبق برنامه زمانبندی و به خوبی پیش می رود به گونه ای که مجموعه فعالیت پیمانکاران توانمند داخلی در این حوزه راهبردی مورد رضایت صنعت نفت است.

احمد قلعه بانی از تامین و تزریق 3 میلیارد دلار اعتبار برای ساخت فازهای در دست اجرای پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با جذب این میزان اعتبار مجموع اعتبارات تامین شده در پارس جنوبی به 9 میلیارد دلار تا پایان سال جاری می رسد.

قلعه بانی یادآور شد: برای تحقق اجرای مهمترین قراداد تاریخ صنعت نفت ایران (قرارداد فازهای باقیمانده پارس جنوبی)، تا کنون شش میلیارد دلار تامین اعتبار شده است و برنامه ریزی ما برای جذب سه میلیارد دلار دیگر تا پایان امسال است که مجموع اعتبارات تزریق شده به 9 میلیارد دلار برسد.

وی تصریح کرد: متناسب با اولویت ها، نیازها و پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی، این میزان اعتبار به طور کامل جذب می شود.

معاون وزیر نفت یادآور شد: روند اجرایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی مطابق با الگوهای از پیش طراحی شده (مطابق با فازهای 10 گانه بهره برداری شده) در حال انجام است و این خود ویژگی برجسته و مزیت خوبی برای احداث این فازها طبق برنامه 35 ماهه است.

قلعه بانی گفت: آخرین بررسی ها نشان می دهد که پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده در فازهای باقیمانده پارس جنوبی مطابق برنامه زمابندی، محقق شده است.  

وی افزود: تعهد و عرق ملی پیمانکاران و شرکت های توانمند ایرانی ستودنی است؛ آنها با عزم ملی خود بدون حضور پیمانکاران خارجی برای اجرای بزرگترین پروژه صنعت نفت کشور تلاش می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در باره چشم انداز صنعت نفت در منطقه ویژه پارس، از گسترش حوزه های کاری و افزایش میزان اشتغال در پارس جنوبی خبر داد و گفت: حجم فعالیت‌ در فازهای پارس جنوبی تا شش ماهه دوم سال آینده به طور چشمگیری افزایش می یابد؛ به گونه ای که آمار نیروی کار فعال و مستقیم به رقم 150 هزار نفر می رسد.

وزیر صنایع و معاون همچنین در نشستی با حضور پیمانکاران داخلی فعال در فازهای مختلف پارس جنوبی، نیازهای اساسی آنان در زمینه ساخت قطعات و وضعیت تامین تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی از صنعتگران داخلی را بررسی کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد