تولید نفت دارخوین در فاز سوم به 200 هزار بشکه در روز می‌رسد

به گزارش نفت دیلی ، مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان این که تمدن نفتی ایران در غرب کارون با ایجاد تأسیساتی معادل 20 فاز پارس جنوبی تشکیل می‌شود، از دستیابی به تولید روزانه 200 هزار بشکه‌ای نفت از میدان دارخوین در فاز سوم خبر داد.

 

 

احمد قلعه‌بانی سرمایه‌گذاری طرح توسعه میدان نفتی دارخوین را حدود 1.3 میلیارد دلار برآورد کرد و افزود: با بهره‌برداری از فاز دوم میدان دارخوین، تولید نفت آن از حدود 100 هزار بشکه به 160 هزار بشکه افزایش یافته است و هم اکنون این افزایش تولید 60 هزار بشکه ای در شرایطی مطلوب قرار دارد.

 

وی با بیان این که بهره‌برداری از فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی دارخوین در چارچوب برنامه‌های ایجاد ظرفیت مازاد تولید در شرکت ملی نفت ایران انجام شده است، تأکید کرد: ظرفیت‌سازی در تولید نفت ضروری است و ایجاد توان مازاد تولید نفت خام، ایران را در عرصه بین‌الملل در جایگاه برتر قرار می‌دهد.

 

معاون وزیر نفت با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در صنایع نفت و گاز ایران اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های جدید شرکت ملی نفت ایران، قرار است نفت‌خام و فرآورده‌های آن در جهت زنجیره تولید و افزایش اشتغال و درآمدزایی کشور هدایت شود.

 

وی با بیان این که هم‌اکنون تزریق گازهای همراه به روش امتزاجی همزمان با تولید نفت از طریق چاه‌های تزریق گاز در دارخوین انجام می شود، افزود: تولید نفت از این میدان 100 درصد در چارچوب برنامه های صیانتی مهندسی مخازن شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دارخوین را نماد ارزش آفرینی ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس خواند و گفت: منطقه عملیاتی اروندان در پهنه ای میان چزابه تا شلمچه واقع شده است که در جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم قرار گرفت؛ این منطقه مقدس، موقعیتی را برای فعالیت جهادی متخصصان متعهد صنعت نفت فراهم کرده است. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد