گیلان می تواند میزبان صنایع پتروشیمی باشد

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت با اشاره به ظرفیتهای استان گیلان گفت: استانهای گیلان، مازندران و گلستان به آب دسترسی دارند و در نقاطی از آنها می توان واحدهای پتروشیمی ایجاد کرد.

مهندس بیژن زنگنه امروز (سه شنبه، ١٧ اسفندماه) در نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان در رشت گفت: در وزارت نفت در اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی موفق عمل کردهایم و در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تا سال ٩٦ از قطر پیش خواهیم افتاد.

 

وی با اشاره به افزایش تولید محصولات پتروشیمی در کشور به ارزش ٦ میلیارد دلار، تصریح کرد: در صنعت پالایش نیز بهبود کیفیت تولید فرآوردهها را داشتهایم و هم اکنون بنزین و گازوئیل با کیفیت خوب تولید میشود.

 

وزیر نفت اظهار کرد: پیش از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به زحمت روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می کردیم، اما در اسفند ماه امسال رکورد خوب صادرات روزانه سه میلیون بشکه نفت را به جا گذاشتیم؛ به‌طور میانگین صادرات نفت خام ایران بیش از دو برابر شده است.

 

زنگنه یادآور شد: تا پیش از پایان سال نیز، نخستین تولید بنزین را از پالایشگاه خلیج فارس خواهیم داشت.

 

وی در ادامه با بیان این که برای تامین گاز به خوبی کار را پیش بردیم، تصریح کرد: برای تامین گاز مورد نیاز استانهای شمالی در مناطق عملیاتی در تولید، توزیع و تامین سوخت جایگزین زحمتهای زیادی کشیده شده است.

 

وزیرنفت گفت: هم اکنون ٩٠ درصد جمعیت ایران از نعمت گاز برخوردار شده اند.

 

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد توسعه است

 

وزیر نفت در ادامه این نشست در استانداری گیلان با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضت نیست، بلکه اقتصاد توسعه و زندگی مرفه و پایدار برای مردم است.

 

زنگنه با بیان این که اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پنج مورد است، اظهار کرد: این پنج موارد شامل مردمی کردن اقتصاد، درون زایی، برون زایی، عدالت محوری و دانش بنیان است.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه همگان به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی یادآور شد: همه باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

 

وزیر نفت با بیان این که بندر کاسپین یک برون گرایی برای استان گیلان است، تصریح کرد: زیر ساختها نیز در این باره خوب است، بنابراین باید با تلاش بیشتری کار شود.

 

نگاهی ١٥ ساله برای افزایش درآمد چند برابری در گیلان

 

زنگنه در ادامه نشست اقتصاد مقاومتی در رشت گفت: برای افزایش درآمد چند برابری در گیلان دست اندرکاران استان باید نگاهی ١٥ ساله داشته باشند و  بنشینند و دورنمای آینده استان را تعریف کنند.

 

وی با بیان این که گیلان باید بیشتر از جاهای دیگر ایران درآمد تولید سرانه داشته باشد، تصریح کرد: رونق صنعت که در این استان واضح است، گردشگری هم می تواند سب توسعه گیلان شود اما باید دقت داشته باشیم تا همه زمینها در این استان تبدیل به ویلا نشود.

 

وزیر نفت یادآور شد: در استان گیلان افزون بر کشاورزی باید به صنعت و گردشگری نیز توجه شود.

 

راه اندازی واحد پتروشیمی در گیلان تحول ایجاد میکند

 

وزیر نفت با بیان این‌که راه اندازی واحد پتروشیمی در گیلان تحول ایجاد می کند، اظهار کرد: استانهای گیلان، مازندران و گلستان به آب دسترسی دارند و در نقاطی از آنها می توان واحدهای پتروشیمی ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به این که به عنوان مثال در رودسر استان گیلان می توان برای ایجاد این واحد پتروشیمی اقدام کرد، گفت: یک واحد یک میلیارد دلاری، اشتغال زنجیره ای را به همراه دارد.

 

وزیر نفت با بیان این که برای تحقق این مهم باید سرمایه جذب شود، یادآور شد: اگر ٢٥ درصد کار اتفاق بیفتد با فایناس و کمک دولت می‏توان بقیه کار را پیش برد.

 

سفر وزیر نفت به استان گیلان امروز پایان مییابد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد