افزایش صادرات نفت به معنای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است

به گزارش نفت دیلی، رئیس جمهوری گفت: اقدام دولت در حوزه افزایش صادرات نفت و میعانات گازی به معنای حرکت ملموس در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، روز دوشنبه (٢٣ اسفندماه) در دیدار با رئیس و اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با قدردانی از تعامل و همکاری سازنده مجلس دهم با دولت یازدهم، گفت: بدون تردید شرایط امروز کشور بهتر و امیدبخش‌تر از گذشته است، باید با امیدواری برای سربلندی ایران و نظام اسلامی، با همکاری و حوصله، امور کشور را هرچه بهتر سامان دهیم.

 

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی و با تاکید بر این که همه این اقدام‌ها در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد، افزود: اقتصاد مقاومتی به این معناست که کشور در برابر تهاجم دشمنان مقاوم‌تر شود و این در حالی است که در گذشته بخاطر فشار تحریم، مقدار فروش نفت تقریبا نصف شد و همگان شاهد بودند چه تلاطم بزرگی در بازارها و قیمت ارز بوجود آمد که این آسیب پذیری و نامقاوم بودن اقتصاد را نشان می‌دهد.

 

رئیس جمهوری ادامه داد: در دولت یازدهم با وجود این که درآمد نفت حتی در مقطعی به حدود یک سوم تا یک چهارم کاهش یافت و از ١٢٠ دلار به حدود ٣٠ دلار رسید، اما تلاطمی در بازار بهوجود نیامد و زندگی مردم دچار اختلال نشد که این موضوع می‌تواند بزرگترین معیار برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی باشد، زیرا نشان دهنده آن است که اقتصاد کشور در برابر فشار خارجی مقاوم بوده و می‌تواند امور خود را مدیریت کند.

 

دکتر روحانی تصریح کرد: در ١١ ماه سال ٩٥ به طور میانگین روزانه بیش از ٢ میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه صادرات نفت خام و میعانات گازی داشتیم، در حالی که این رقم پارسال حدود یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه بود و از آنجایی که چند بند از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مربوط به برخورداری کشور از قدرت صادراتی بهویژه در حوزه انرژی است، اقدام دولت در حوزه افزایش صادرات نفت و میعانات گازی به معنای حرکت ملموس در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان این که در هفته‌های آینده چند فاز مهم در پارس جنوبی افتتاح می‌شود، گفت: پیش از دولت یازدهم فقط ١٠ فاز در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسیده بود و در این دولت به اندازه همه دولت‌های گذشته در پارس جنوبی افتتاح فازهای مختلف داریم و با افتتاحی که بهزودی انجام خواهد شد در میزان برداشت گاز از منابع مشترک پیش خواهیم افتاد.

 

رئیس جمهوری عنوان کرد: رسیدن گاز به زاهدان آرزوی مردم سیستان بلوچستان در طول تاریخ بوده و این کار عظیم و بزرگ در دوره دولت یازدهم به انجام رسید.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد