آیا پل ایذه به اهواز به موزه سپرده می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: سال‌ها می‌گذرد که شهرستان ایذه به عنوان یک شهر ترانزیتی در کشور به ویژه در خوزستان شناخته شده است؛ اما اگر نیم‌نگاهی به جاده‌های مواصلاتی این شهرستان که راه ارتباطی بین استان‌های خوزستان به شهرکرد و اصفهان است، بیاندازیم؛ قطعا شاهد بی لطفی‌های زیادی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مردم در مجلس بودیم.
 
بی لطفی‌های مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای است که سال‌ها قرار بر این شد پلی که طول آن 80 متر بوده و سبب تسهیل تردد در وسایل نقیله محورهای موصلاتی ایذه به اهواز خواهد شد از سوی پیمانکاران شروع به کار کرده‌اند اما همچنان این پل که از سال 89 کلنگ ساخت آن زده شده تاکنون ادامه دارد و افتتاح این پروژه را می توان یک فاجعه برای مسئولان دانست.
 
بیش از 4 ماه پیش بود که استاندار خوزستان در سفری که برای کلنگ زنی جاده ایذه به اهواز داشت در جمع خبرنگاران گفت:با مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان درباره سپردن پل هلایجان به میراث فرهنگی صحبت‌هایی داشتم و خواهان تسریع کارشدم و امیدوارم که دهه فجر امسال و شاید تا پایان سال شاهد افتتاح جاده ایذه به اهواز و همچنین پل هلایجان باشیم.
 
 
 
اما دهه مبارک فجر امسال هم گذشت و در حال حاضر هم که پایان سال 95 است؛وعده استاندار جوان خوزستان درباره افتتاح این پل و همچنین چهار بانده کردن جاده ایذه به اهواز عملی نشد تا شهروندان خوزستانی به ویژه مردم ایذه شاهد مرگ بستگان خود در این مکان پرتردد و با خطر باشند.
 
همچنین پس از سفراستاندار خوزستان که برای کلنگ زنی جاده ایذه به اهواز به این شهر سفر کرده بودند؛چندی پیش نیز وزیر راه و شهرسازی به همراه هدایت الله خادمی، استاندار خوزستان و هچنین مدیرکل راه و شهرسازی بازدیدی چند دقیقه‌ای بر روی پل ایذه به اهواز داشتند؛ پس از این سفر نیز پلی که سالیان در همین مکان چندین شهروند ایذه‌ای جان خود را ازدست می‌دهند دسخوش هیچگونه تغییراتی نشد.
 
 
 
حالا نباید از جاده‌های پر پیچ و خم و خطرناک ترانزیتی ایذه که روزانه شاهد تردد چندین دستگاه تریلر و اتوبوس‌های مسافربری هستیم؛ بگذریم چرا که در این محورها که در آستانه فرارسیدن سال نو هستیم حجم تردد در این مسیر از سوی مسافران نوروزی بیشتر خواهد شد که این موضوع سبب بوجود آوردن تصادفات جاده‌ای می‌شود؛ اماهمچنان از سوی مسئولان کلان شهرستان و استانی دستخوش تغییراتی نشده است و همچنان مسئولان در حال اعلام کردن به مناقصه بردن این جاده و افتتاح آن هستند.
 
مردم شهرستان ایذه در سال پایانی دولت یازدهم از مسئولان راه و شهرسازی به ویژه شخص آقای استاندار انتظار دارند که وعده‌های خود در جهت احداث این پل که می‌تواند ازحجم تصادفات جاده‌ای بکاهد را عملی کنند تا اینکه همه ساله در این مکان پر خطر شاهد ازدست رفتن شهروندان ایذه نباشیم.
 
آقای استاندار از وعده‌های بی عمل خود در جهت احداث پل هلایجان دست بردارد
 
در همین زمینه فرزاد نجاتپور یکی از شهروندان ایذه ای به خبرنگار تسنیم می‌گوید: متاسفم برای مسئولان جز شعار هیچ کار دیگری نمی توانند انجام بدهند؛چرا باید پل ایذه به اهواز ساخت آن 7 سال طول بکشد؟
 
وی بیان کرد: شهرستان ایذه یکی از شهرهای پرترانزیت استان خوزستان است که همه روزه شاهد تردد تریلرهای حامل فولاد و دیگر اقلام هستیم اما این شرکتهای بزرگ با کسب درآمد فراوان حاضر نیستند که مقداری از این درآمد را خرج همین جاده کنند.
 
این شهروند ایذه‌ای می‌افزاید: تا کی باید شهروندان ایذه‌ای شاهد ازدست‌رفتن بستگان شان در همان پل هلایجان باشند پلی که قرار بود 3 ساله ساخته شود اما همچنان پس از 7 سال مسئولان حاضر نیستند کاری برای این محور کنند و فقط می‌توانند شعار بدهند و در رسانه‌ها و فضاهای مجازی کارهای نکرده خود را بگویند.
 
 
 
نجاتپور تصریح کرد: بنده در رسانه کشوری چندی پیش صحبت‌های استاندار را مطالعه می‌کردم که بیان می‌کرد تا پایان سال این پل افتتاح می‌شود اما آقای استاندار باید پاسخگوی این وعده پوچ خود باشد که دیگر از این شعارها ندهد البته برخی از مسئولان کلان شهرستان هم فقط کارشان شعار شده است.
 
در همین رابطه خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از طریق تماس تلفنی وهچنین ارسال پیامک با فرماندار شد؛که اما متاسفانه این مقام مسئول حاضر به پاسخگویی نشد.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد