اقتصاد مقاومتی رکن اصلی برنامه ششم توسعه است

خبرگزاری تسنیم: سیدابوالفضل موسوی بیوکی در نشست خبری که به مناسبت عید نوروز انجام شد، با اشاره شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است، اظهار داشت: شعار امسال به معنی حساسیت بحث اقتصادی در راستای توسعه بیش از پیش کشور است.
 
وی با بیان این که مقوله اقتصاد مقاومتی رکن اصلی برنامه ششم توسعه است، گفت: رونق تولید و افزایش اشتغال، قدم بعدی در راستای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.
 
نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت نمود اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های توسعه‌ای امسال، افزود: ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بین اقشار مختلف جامعه و مسئولان از جمله مهمترین رسالت خبرنگاران در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
 
این مقام مسئول با بیان این که بسیاری از تولیدات داخلی با برندهای خارجی به مردم استان یزد و کشور ارائه می‌شود، اظهار داشت: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و توجه بیش از پیش عموم جامعه به مصرف کالای بومی، از جمله ضرورت‌های توسعه اقتصادی است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان یزد در بحث آی‌تی، و آی‌سی‌تی دارای ظرفیت‌های بالایی تجاری‌سازی و صادراتی است، گفت: اقدامات لازم برای توسعه دو حوزه آی‌سی‌تی و آی‌تی استان یزد ایجاد شود.
 
موسوی با اشاره به ضرورت ارتقای توانایی‌های داخلی در راستای تحقق هرچه بیشتر و بهتر اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف، افزود: اقتصاد مقاومتی برنامه اصلی و حذف نشدنی است.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی ظرفیت صادرات خدمات را از دیگر ویژگی‌های استان یزد در راستای توسعه اقتصادی دانست و بیان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده در حال حاضر در استان یزد بیش از چهار مهندس در حوزه‌های مختلف وجود دارد که ظرفیت صادراتی خوبی برای صادرات خدمات استان ایجاد کرده است.
 
وی در مورد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، تصریح کرد: میزان مشارکت عمومی در انتخابات پیشرو نقش مهمی در تقویت بین‌المللی ایران با کشورهای مختلف را ایفا می‌کند.
 
این مقام مسئول در مورد شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: حکومت‌های محلی زیر نظر شوراهای اسلامی انجام می‌شود.
 
موسوی با اشاره به این که در دوره قبلی انتخابات شوراها بیشترین آمار رای 32 هزار و کمترین 12 هزار رأی بوده است، اظهار کرد: تدوین و اعلام برنامه‌های راهبردی و اجرایی از جمله ضرورت‌های اجرایی برای اعضای شورای شهر در زمان انتحابات است.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این که اعضای شورای شهر باید لیستی و متناسب با نیازهای اجرایی، علمی و پژوهشی در مدیریت شهری وارد شوند، گفت: اعضای شورای شهر باید با تنظیم روابط دستگاه‌ها و جذب مشارکت عمومی در مدیریت شهری، مشارکت پذیری اقشار مختلف جامعه در مباحث مختلف را افزایش دهند.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد