انبار نفت بیرجند با ظرفیت ذخیره‎سازی ١٠٥ میلیون لیتر افتتاح شد

به گزارش نفت دیلی، انبار نفت مرکزی بیرجند با صرف ٤٢ میلیارد تومان هزینه و گنجایش ذخیره سازی ١٠٥ میلیون لیتر سوخت با حضور مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت و در حاشیه سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، به استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در باره انبار نفت مرکزی بیرجند که امروز با حضور وزیر نفت به بهرهبرداری رسید، گفت: مخازن ذخیره سازی سوخت انبار مرکزی نفت بیرجند به سامانههای استاندارد روزآمد جهانی تجهیز شدهاند و سامانه ایمنی کامل در این طرح پیش بینی شده و مسائل زیست محیطی در این انبار به طور کامل رعایت شده است.

 

وی مساحت انبار مرکزی نفت بیرجند را ٢٥ هکتار اعلام کرد و گفت: وجود ظرفیت ذخیره سازی ١٢ میلیون لیتر آب آتش نشانی، ٢٠ سکوی تخلیه و بارگیری، ١١هزار متر مربع پارکینگ نفتکش‌ها و ٥٠٠ متر مربع استراحتگاه رانندگان از ویژگی‌های متمایز این انبار نفتی به شمار میآید.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران عنوان کرد: هزینه ساخت و بهره برداری از انبار مرکزی نفت بیرجند ٤٢ میلیارد تومان است، این انبار گنجایش ذخیره سازی ١٠٥ میلیون لیتر سوخت را داراست.

 

وی ادامه داد: در این انبار امکان تخلیه و بارگیری سوخت به طور همزمان وجود دارد، این مهم یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این انبار است.

 

ریاحی انبار نفت بیرجند را یکی از راهبردیترین انبارهای نفتی کشور دانست و گفت: این انبار نفت به دلیل نزدیکی با مرزهای کشور افغانستان به نوعی امکان صادرات فرآوردههای نفتی را امکانپذیر خواهد کرد.

 

انبار مرکزی نفت بیرجند در کیلومتر پنج جاده بیرجند- قاین احداث شده است.

در سفر امروز رئیس جمهوری به خراسان جنوبی ١٦ طرح عمرانی و تولیدی با اعتبار بیش از هشت هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف زیربنایی به بهره برداری می‌رسد که افتتاح تاسیسات انبار نفت بیرجند یکی از این طرح‌هاست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد