سال ۹۵ از بدترین سال‌های تولید ملی و اشتغال بود

روزنامه جوان: نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس سال گذشته را يكي از بدترين سال‌ها براي توليد ملي و اشتغال مي‌داند و معتقد است تمركز دولت در اين سال به‌جاي توليد ملي تنها بر فروش بيشتر نفت خام واقع شده بود. سيد ناصر موسوي لارگاني در گفت‌وگو با فارس به موضوع توليد و اشتغال و عملكرد دولت پرداخته كه رئوس آن در ادامه مي‌آيد.
 
- در سالي كه گذشت قرار بر اين بود كه اقدامات عملي در زمينه اقتصاد مقاومتي در كشور صورت پذيرد و رشد اقتصادي، بهبود معيشت و رفاه مردم را شاهد باشيم اما متأسفانه سال گذشته يكي از بدترين سال‌ها براي توليد ملي و اشتغال بود و تمركز دولت به‌جاي توليد ملي تنها بر فروش بيشتر نفت خام واقع شده بود. در سال 95 به دليل تداوم ركود، درآمد واقعي كاركنان بخش‌هاي اقتصادي خصوصي كاهش يافت و به تبع آن قدرت خريدشان سقوط كرد.
 
- اميدواريم قواي سه گانه در سال 96 با وحدت، منويات مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي را عملياتي كرده و با مديريت صحيح سيستم بانكي، جلوگيري از واردات، تقويت ديپلماسي اقتصادي با كشورهاي همسايه، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، تأكيد بر فرآوري محصولات به جاي خام فروشي، استفاده از سياست‌هاي ضد ليبرالي در اقتصاد، افزايش انضباط مالي و تخصيص اعتبارات عمراني و بهره‌مندي از نيروي جوان، تحصيلكرده و خلاق كشور، اميد را به جامعه بازگردانده و ضمن ايجاد اشتغال پايدار در كشور از اشتغال موجود نيز حراست كنند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد