امیرآبادی: دولت اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق ندارد

روزنامه جوان: احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است دولت اراده‌ای برای مبارزه با قاچاق کالا ندارد، او از آقازاده‌ای خبر داد که با اطلاع از تعرفه گمرکی توانست میلیارد‌ها تومان به جیب بزند. رئوس اظهارات او در ادامه می‌آید.
 
- آنچه که مشخص است اینکه متأسفانه تا به امروز نه در بحث فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی اقدام مناسبی صورت گرفته و نه در حمایت‌های عملی از بخش‌های مختلفی که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند به ویژه بخش خصوصی. کاری که باید برای حمایت از تولید داخلی انجام دهیم موضوع حمایت از کالای ایرانی و مصرف کالای ایرانی است، این موضوع هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا مردم باور کنند که کالای ایرانی از مزیت نسبی نسبت به کالای خارجی برخوردار است.
 
- هم دولت و هم رسانه‌ها باید روی موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی کار کنند. دولت باید هزینه‌های تولید محصول ایرانی مانند مالیات، گمرک، بیمه‌ها و سود بانکی را کاهش دهد. باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی اقدام انقلابی انجام شود.
 
- تولیدکننده داخلی نمی‌تواند نرخ‌های بالای سود بانکی امروزی را پرداخت کند، او مشکل نقدینگی دارد، نمی‌تواند شاهد قوانین خلق‌الساعه باشد.
 
- اگر بناست به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی ب‌ها دهیم، یکی از اقدامات اساسی مبارزه با قاچاق‌های سازماندهی‌شده است، مبارزه با قاچاق نیازمند اراده دولت است، اما متأسفانه دولت برای مبارزه با قاچاق کالا اراده‌ای ندارد، ما نمی‌گوییم با کولبر‌ها برخورد شود، ما می‌گوییم با قاچاق‌های سازماندهی‌شده مبارزه شود.
 
- متأسفانه وقتی آقازاده‌ای از تعرفه گمرکی با خبر می‌شود و می‌رود آهن یا کالای دیگری وارد کشور می‌کند و بعد از ترخیص کالا، عوارض و تعرفه‌های جدید اعلام می‌شود و آن فرد میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زند، این مسئول دیگر نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را در کشور عملیاتی کند، او نمی‌تواند از تولید داخلی حمایت کند، چون تفکرش تفکر رانت‌خواری، رفاه‌طلبی و تجمل‌گرایی است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد