احتمال تمدید توافق برای کاهش تولید نفت بالاست

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت اعلام کرد که به احتمال زیاد، توافق جهانی برای کاهش تولید نفت تمدید خواهد شد.

مهندس بیژن زنگنه در جریان سفر به مسکو به همراه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، در جمع خبرنگاران گفت: احتمال تمدید توافق جهانی برای کاهش تولید نفت بالاست، اما باید نخست این مسئله به طور کامل مورد مذاکره قرار گیرد.

 

وی افزود: به نظر می رسد که بیشتر کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق را تمدید خواهند کرد، اما برای ارزیابی شرایط و دیدارهای مستقیم و بحث با دیگران، زمان لازم است.

 

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی ایران برای کاهش تولید خود در چارچوب تمدید احتمالی توافق، گفت: فکر میکنم که همه طرفها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

 

به گفته زنگنه، تولید کنونی نفت ایران حدود سه میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز است.

دکتر روحانی در  جریان سفر به مسکو، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری و  دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه، دیدار و درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتوگو و تبادل نظر کرد.

 

در جریان ملاقات روحانی و پوتین در مسکو سند همکاری میان مقام‌های ارشد دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، قضایی و حقوقی و علمی و فرهنگی امضا شد.

 

در همین حال یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ زمین شناسی روسیه (روس گیالوگیا) و همچنین یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه در زمینه گاز، دیروز در حضور رؤسای جمهوری ایران و روسیه امضا شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد