تولید گاز در پارس جنوبی امسال به روزانه ٦٣٠ میلیون مترمکعب می‌رسد

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت گفت: میانگین برداشت روزانه گاز تا پایان سال ٩٦ از میدان گازی مشترک پارس جنوبی به ٦٣٠ میلیون مترمکعب میرسد.

 

بیژن زنگنه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: برداشت گاز طبیعی از میدان پارس جنوبی، بهره‌برداری از میدانهای مشترک غرب کارون از برنامههای وزارت نفت در سال ٩٦ است.

 

وی افزود: حجم برداشت روزانه از میدانهای غرب کارون تا پایان امسال با افزایش قابل توجهای روبهرو خواهد بود و میانگین برداشت روزانه گاز تا پایان سال ٩٦ از پارس جنوبی به ٦٣٠ میلیون مترمکعب میرسد.

 

وزیر نفت تصریح کرد: افزون بر این تکالیفی در باره بهره برداری از واحدهای پتروشیمی برای سال ٩٦ برعهده وزارت نفت گذاشته شده که بخشی از این واحدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و باید با حمایت وزارت نفت به بهره برداری برسد.

 

زنگنه با اشاره به مزیتهای موجود در صنعت نفت برای اشتغال‌زایی گفت: بهطور اصولی طرحهای وزارت نفت در زمان اجرا از اشتغال‌زایی بیشتری تا زمان بهره برداری برخوردار است اما درعین حال با فعال شدن قراردادهای نفتی و رونق فعالیت اجرایی در واحدهای در حال ساخت امسال دست کم صد هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در صنعت نفت ایجاد خواهد شد.

 

وزیر نفت گفت: به طور میانگین هر دکل نفتی فعال ٢٠٠ تا ٢٥٠ شغل ایجاد میکند از این رو اگر ٢٠٠ دکل فعال داشته باشید ٤٠ تا ٥٠ هزار شغل مستقیم ایجاد می کند ضمن این‌که در کنار این فعالیت، سازندگان تجهیزات نفتی هم فعال میشوند و می توان همه تجهیزات رو زمینی و زیرزمینی مورد نیاز صنعت را در داخل ساخت.

 

زنگنه تاکید کرد: بدون شک میزان اشغال‌زایی صنعت نفت در سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥ بیشتر خواهد بود.

 

وزیر نفت یادآور شد: در نشست امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بخشنامه آقای رئیس جمهوری در مورد تکالیف سال ٩٦ برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بررسی و تصمیمهایی گرفته شد، همچنین در زمینه تکالیف امسال صنعت نفت تصمیم گیری شد که بخشی از این وظایف مربوط به امسال بود و بخشی مربوط به اقدامهای مورد نیاز برای آماده سازی تا سال ١٤٠٠ است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد