سهم ٨٠ درصدی شرکت‎های ایرانی در ارائه خدمات دریایی به نفت فلات قاره

به گزارش نفت دیلی، رئیس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران از سهم ٨٠ درصدی شرکتهای داخلی در تامین خدمات عملیات دریایی مورد نیاز این شرکت طی سال ٩٥ خبر داد.

سلمان خسروی با بیان این مطلب افزود: تامین این خدمات اگرچه از لحاظ کمیت مشابه سال ٩٤ بود، اما از لحاظ هزینه ها با ٥٤ میلیون یورو صرفهجویی همراه بوده است.

 

وی از بازنگری در نحوه واگذاری خدمات حفاری خبر داد و گفت: با این کار، علاوه بر جلوگیری از واگذاری به صورت ترک تشریفات مناقصه و اولویت دادن به مناقصات عمومی و تخصصی كردن آن، هزینههای این بخش در سال ٩٥ نسبت به سال ٩٤، حدود ٦٦ میلیون یورو کاهش یافت.

 

بر اساس این گزارش، ارزیابی کیفی شرکت‌های داخلی و تهیه بانک اطلاعاتی پیمانکاران و انجام‌دهندگان خدمات  نفتی/دریایی ایرانی برای استفاده در مناقصات، همچنین  تعامل با دستگاه‌های نظارتی در جهت اعمال هرچه بهتر و دقیق‌تر قوانین و مقررات مربوطه در فرآیند مناقصات از عمده فعالیت‌های دیگر امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران در سال گذشته بوده است که امسال نیز پیگیری می‌شود. همچنین بازنگری متون قراردادهای خدمات عمومی مستمر در سطح شرکت نیز از فعالیت‌های دیگر این امور بوده است که نسبت به نهایی کردن و یکسان‌سازی آنها در سطح شرکت و در جهت تامین هر چه بهتر کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌ها اقدام شده است.

 

خسروی با اشاره به انعقاد ١١٧ فقره قرارداد عمده با حجم بیش از چهار هزار میلیارد ریال و بالغ بر ٣١٣ میلیون یورو در زمینه‌های خدماتی، عملیاتی، عمرانی، توسعه‌ای، حفاری و شناورها در ستاد و مناطق عملیاتی طی سال ٩٥، ادامه داد: به منظور تقویت توان داخلی، مناقصات عمدتا به صورت عمومی و در جهت افزایش رقابت سازنده گاهی به صورت بین‌المللی انجام گرفته است که ٢ عامل اولویت دادن به شرکت‌های داخلی و همچنین شفاف‌سازی اسناد و مدارک مناقصات در جهت کاهش ریسک اختلافات قراردادی مدنظر واقع شده است.

 

به گفته وی، با مجموعه اقدمات انجام شده در امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران، ١٢٠ میلیون یورو در حجم قراردادهای منعقد شده این شرکت در سال ٩٥ نسبت به مدت مشابه گذشته آن صرفه جویی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد