درخواست بارزانی از رسانه‌ها برای تبلیغ جدایی از عراق

روزنامه جوان: رئیس منطقه کردستان از رسانه‌های این منطقه خواست برای برگزاری همه‌پرسی و جدایی از عراق بسیج شوند. مسئول حزب دموکرات کردستان عراق در استان کرکوک تأکید کرد که این استان مورد مناقشه در شمال عراق تسلیم فشارهای بغداد یا هیچ طرف دیگری نمی‌شود.
 

با نزدیک شدن به پیروزی نیروهای عراقی در موصل، رهبران اقلیم کردستان بار دیگر ساز جدایی‌طلبی خود را کوک کرده‌اند. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق جمعه شب با صدور بیانیه‌ای از رسانه‌ها و مطبوعات خواست بیش از این به مسئله جدایی کردستان از عراق بپردازند. به نوشته پایگاه خبری شبکه رووداو، این بیانیه در پی صد و نوزدهمین سالروز چاپ اولین روزنامه در منطقه کردستان عراق و روز روزنامه‌نگاری صادر شده است. بارزانی در این بیانیه آورده است: «از روزنامه‌نگاران کردستان می‌خواهم قلم‌هایشان را به دور از هرگونه وابستگی سیاسی یا حزبی برای حمایت از همه‌پرسی و استقلال به کار گیرند؛ چرا که استقلال حق کردستان است و همه‌پرسی ابزاری برای توسعه سیاسی مردم کردستان و پیشبرد روند صلح در منطقه است.» بارزانی در دو سال گذشته با بهره‌برداری از اشغال عراق توسط تروریست‌های داعش بر جدایی اقلیم از عراق تأکید کرده است.
 
محمد خورشید، مسئول حزب دموکرات کردستان در استان کرکوک هم روز شنبه در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد: «پرچم کردستان بر فراز ساختمان‌های این شهر برافراشته خواهد ماند. کرکوک با منابع طبیعی بسیار خود شناخته شده است و اگر بودجه آن قطع شود، باید از این ثروت‌های طبیعی با هماهنگی و رایزنی با طرف‌های ذی ربط در استان استفاده کنیم. بغداد از هیچ یک از طرح‌ها حمایت مالی نمی‌کند و خدماتی به استان کرکوک ارائه نمی‌دهد. این استان ماهانه ۱۰ میلیون دلار از دولت اقلیم کردستان می‌گیرد و از این مبلغ به عنوان بودجه‌ای برای ارائه خدمات اساسی و لازم به مردم استان و آوارگان استفاده می‌شود». پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی خاطرنشان کرد که برافراشته شدن پرچم کردستان در کرکوک به منزله نقض قانون و اختیارات است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد