چرا داعش کتاب درسی عربستان را تدریس می‌کند؟

العالم: دکتر بسام ابوعبدالله استاد روابط بین الملل در دانشگاه دمشق، درباره اظهارات نماینده عربستان مبنی بر اینکه اقدامات مقامات سوریه فرصت را برای گسترش گروههای تروریستی فراهم کرد، گفت: این اظهارات نوعی فرار به جلو و تلاش برای گمراه کردن مردم است؛ زیرا همه می دانند که وهابیت ـ عقیده حاکم در عربستان ـ اصل اعتقادی و ایدئولوژیک این گروههای تروریستی است.

ابوعبدالله افزود: همه می دانند که سازمان القاعده در دهه 80 قرن گذشته با همکاری با سازمان اطلاعات عربستان و سی آی ای تشکیل شد. حمایت اصلی از جانب عربستان بود. همچنین گسترش افراطگرایی در اروپا و بسیاری از مناطق جهان ارتباطی مستحکم با وهابیت دارد. هیچ مسجد و یا فرد تندرویی در اروپا وجود ندارد مگر آنکه اعتقادات خود را از تفکر افراطی تکفیری وهابیت گرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد که این سخن که مقامات سوریه فرصت را برای گسترش گروههای تروریستی در کشور فراهم کردند، سخنی بیهوده و غیرمنطقی است وادله و مدارک موجود آن را نقض میکند؛ از جمله آنکه چه چیزی پس باعث گسترش داعش در لیبی و یمن و سینا شده است؟ چرا داعش همان برنامه های درسی عربستان را در رقه آموزش می دهد؟ پس مشکل در ایدئولوژی است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد