پارسال بیش از ٧٨٠ میلیون بشکه نفت از پایانه خارک صادر شد

به گزار نفت دیلی، مدیر عملیات شرکت پایانههای نفتی ایران گفت: پارسال حدود ٧٨٠ میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی خارک صادر شد.

 

 غلامحسین گرامی در نشست ارائه گزارش عملکرد مدیریتها و ادارههای ستادی شرکت پایانههای نفتی ایران در سال ٩٥، اعلام کرد: پارسال بیش از ٢٣٠ میلیون بشکه نفت خام سبک، بیش از ٤٨٠ میلیون بشکه نفت خام سنگین و حدود ٧٠ میلیون بشکه نفت خام فروزان از پایانه خارک صادر شد.

 

وی افزود: در سال ٩٤، ٤٣٢ میلیون بشکه نفت خام از این پایانه صادر شده بود و به واسطه برجام، صادرات نفت در سال ٩٥ با افزایش قابل توجهی رو‌به‌رو شد.

 

مدیر عملیات شرکت پایانههای نفتی ایران با اشاره به پهلودهی بیش از ٨٠٠ کشتی برای دریافت نفت خام در پایانه خارک در سال ٩٥، ادامه داد: در سال ٩٤ حدود ٥٤٠ کشتی پهلودهی شده بود.

 

وی به توضیحاتی درباره زمان ذخیره شده (Saved Time)، اختلاف میان زمان تعیین شده بر اساس GTC و مدت زمان واقعی (Compact Act) و دموراژ پرداخت و افزود: بدی آب و هوا از جمله دلایل منجر به تاخیر در فرآیند بارگیری و صادرات است به‌طوری‌که در سال ٩٥، ١٢٨ روز بدی آب و هوا داشتیم و اسکلهها در برخی از این روزها بسته می‌شد.

 

مدیر عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران به راهاندازی دستگاه SRJ (سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در کف مخازن ذخیرهسازی نفت خام) روی مخازن در سال ٩٥ اشاره کرد و گفت: پارسال میزان آماده به‌کاری مخازن ٨٩ درصد و میزان آماده بکاری اسکلهها ٩٨ درصد بوده است و این میزان آمادگی از برگزاری جلسات عملیاتی روزانه و پیگیری مستمر فرایند کار نشات گرفته است.

 

به گفته وی، میزان آماده بکاری مخازن و اسکلهها در سال ٩٤ به ترتیب ٨٢ و ٨٧ درصد بوده است.

 

گرامی از رشد ٤٨ درصدی میزان صادرات میعانات گازی از پایانه عسلویه شرکت پایانه های نفتی ایران در سال ٩٥ نسبت به سال ٩٤ خبر داد و گفت: پارسال ٢٠٦ میلیون بشکه میعانات گازی از این پایانه صادر شد.

 

نوسازی ناوگان دریایی در پایانههای نفتی ایران

 

این مقام مسئول به تشریح برنامههای آینده شرکت پایانههای نفتی ایران نیز پرداخت و گفت: امسال نوسازی ناوگان دریایی را با اقدامهایی از جمله اجاره چهار فروند یدککش در دستور کار داریم و برآنیم بیش از پیش از توان شرکتهای خصوصی بهرهمند شویم.

 

وی با بیان اینکه هماکنون ٢ فروند یدککش در حال ساخت است، از تعمیرات زیرآبی و پیگیری ساخت شناورها، آموزش نیروی انسانی، پیگیری ایجاد حوضچههای شناور در عسلویه، بروز رسانی و تکمیل گواهینامهها، توپکرانی خطوط لوله و رسوب زدایی از مخازن به عنوان دیگر برنامههای این شرکت نام برد و گفت: امسال قرارداد سواپ خواهیم داشت و صادرات نفت غرب کارون از طریق پایانه خارک نیز در دستور کار است.

 

نشست ارائه گزارش عملکرد مدیریتها و ادارههای ستادی شرکت پایانه های نفتی ایران در سال ٩٥، دیروز (سوم اردیبهشت ماه) در باشگاه الهیه صنعت نفت برگزار شد؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی و احمد مجیدینسب، مشاور فرهنگی وزیر نفت از مهمانان شرکت پایانههای نفتی در این نشست بودند.

 

شرکت پایانه های نفتی ایران، یکی از شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در حوزههای ذخیره سازی، اندازه گیری، ارائه خدمات آزمایشگاهی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی و خدمات دریایی فعالیت می کند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد