سامانه اختلاط نفت خام امسال نهایی شود

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران از طراحی سامانه اختلاط نفت خام به عنوان یکی از پروژههای مهم و اولویت دار یاد کرد و گفت: امیدواریم با نهایی شدن مطالعات این پروژه، فرایند اجرایی آن امسال آغاز شود.

سید پیروز موسوی دیروز (یکشنبه، سوم اردیبهشت ماه) در نشست ارائه گزارش عملکرد مدیریتها و اداره‌های ستادی شرکت پایانههای نفتی ایران در سال ٩٥، با بیان این مطلب افزود: این پروژه را با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت دنبال میکنیم و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

 

طراحی سیستم اختلاط نفت با هدف متنوع کردن سبد صادراتی نفت خام کشور در دست اقدام است تا ایران بتواند انواع نفت متنوعتری تولید کند و سبد صادراتی نفت خام کشور را توسعه دهد. قرارداد فاز طراحی پروژه پژوهشی طراحی و ساخت سیستم پیوسته اختلاط نفت خام میان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شده است و بررسیها نشان میدهد پایانههای معدودی در دنیا به این سامانه مجهز هستند که شرکت پایانه‌های نفتی ایران بهرهمندی از این فناوری را با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت در دستور کار قرار داده است و در تلاش است متناسب با شرایط روز بازار، نفت خام مشتریان را تامین کند.

 

موسوی در ادامه این نشست با اشاره به عملکرد شرکت پایانههای نفتی ایران در سال ٩٥ و ثبت رکوردهای متعدد در این شرکت، بر تداوم حرکت در مسیر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: افزایش تولید و صادرات نفت خام در سال گذشته، از مصادیق اجرای این سیاستها در صنعت نفت بوده است و انشالله امسال نیز این روند ادامه مییابد.

 

وی به فعالیتهای این شرکت در سال ٩٥ اعم از بازسازی تاسیسات، تعمیرات اساسی، دریافت، ذخیره سازی و صادرات نفت و فرآورده‌ها و ... اشاره کرد و گفت: با برنامهریزی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاونت تولید و معاونت بینالملل این شرکت، پارسال همه میعانات گازی باقیمانده از سالهای گذشته فروش رفت و با فعالیت اسکله‌های سیار و تلاش و همت همکاران شرکت پایانههای نفتی ایران، رکوردی در این زمینه به ثبت رسید.  

 

 



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد