سخنان وزیر نفت در جمع مردم آران و بیدگل کاشان

به گزارش نفت دیلی، وزیر نفت شامگاه چهارشنبه (27 اردیبهشت‌ماه) در جمع مردم، آران و بیدگل کاشان در سخنانی روشنگرانه به برخی شبهات مطرح شده از سوی برخی کاندیداها پاسخ داد.

مهندس زنگنه شامگاه چهارشنبه (27 اردیبهشت‌ماه)در جمع مردم آران و بیدگل گفت: تولید گاز ایران در میدان گازی پارس جنوبی در سال 91، 240 میلیون متر مکعب در روز بود و قطر بیش از 2.3 برابر در این میدان مشترک گاز تولید می کرد، ما در عرض سه سال و نیم به لطف خداوند و در اوج تحریم‌ها توانستیم تولید گاز در پارس جنوبی را از 240 میلیون مترمکعب در روز به بیش از 540 میلیون مترمکعب در روز برسانیم.


وی افزود: برداشت گاز ما از پارس جنوبی پیش از دولت یازدهم، کمتر از نصف حجم برداشت قطر بود، اما هم اکنون با واد مدار کردن 11 فاز پارس جنوبی که توسعه هر فاز آن به پنج تا 6 میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، توانستیم تولید گاز خود را به قطر برسانیم.

 

وزیر نفت ادامه داد: مردم بدانید که کمتر از یک سال دوران تحریم‌ها در دولت آقای احمدی نژاد بود، در حالی که دولت یازدهم دو سال و نیم بار سنگین تحریم‌ها را تحمل کرد، فشار تحریم‌ها بر دولت تدبیر و امید وارد شد.

 

 

 

زنگنه تصریح کرد: برداشت نفت خام ایران از میدان‌های مشترک با عراق در سال 91 روزانه حدود 70 هزار بشکه بود که ما با تلاش زیاد و افزایش چهار برابری این مقدار را به 280 هزار بشکه رساندیم.

 

وی عنوان کرد: صادرات نفت خام ایران در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه بود، ما توانستیم در دولت تدبیر و امید و پس از برجام به لطف الهی در چهار ماه پایانی سال 95 این مقدار را به دو میلیون و 800 هزار بشکه در روز برسانیم.

زنگنه در باره عملکرد صنعت پتروشیمی در دولت تدبیر و امید گفت: تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 40 میلیون تن در سال بود که تا پایان دولت یازدهم این رقم به 50 میلون تن خواهد رسید.

 

وی تاکید کرد: دادن وعده‌های گلدکوئیستی مانند شرکت‌های گلدکوئیستی کار ما نیست، ما بلد نیستیم و نمی کنیم، ما می توانیم زیرا توانسته ایم و انجام داده ایم و می گوییم می‌شود و شده است، آنچه در طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی، طرح‌های پتروشیمی، افزایش تولید نفت و پس گرفتن حق مسلم ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که بر باد رفته بود، کارهایی بوده است که ما انجام داده ایم، ما دروغ نمی‌گوییم، وعده فریبنده و بی ربط نمی‌دهیم.

 

 وزیر نفت یادآور شد: ما از یک خطر بزرگ رهیدیم، تحریم‌ها خطر است، تحریمها پول و ثروت زیادی از این کشور هدر داد، برخی می‌گویند تحریم نعمت است، برای چه کسی نعمت است؟ برای آن که خورد و برد، برای بابک زنجانی نعمت بود نه برای مردم آران و بیدگل کاشان.

 

 

 

زنگنه ادامه داد: آقای بابک زنجانی با سود پول خود 13 هزار میلیارد تومان از پول ملت ایران را خورد و برد، می دانید 13 هزار میلیارد تومان یعنی چه مقدار؟ اگر محاسبه کنید از زمان هجرت رسول اکرم (ص) تا امروز 44 میلیارد ثانیه است، 300 برابر این مقدار را آقای بابک زنجانی پول ملت را خورد، ساعتی یک میلیون و 80 هزار تومان را خورد و این بدون حمایت و پشتیبانی قابل انجام نبوده است و اکنون هم راحت در زندان می چرخد و زبانش دراز است.

 

وی افزود: آقای بابک زنجانی هفته ای یک بار شکایت از من شکایت می‌کند که چرا به من گفته ای دزد! باورش نشده انگار، مگر دزدی شاخ و دم دارد، او مجرم شناخته و محکوم به اعدام شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد