برنامه تولید و تزریق امسال شرکت ملی نفت ایران تصویب شد

به گزارش نفت دیلی، برنامه تولید و تزریق سال 96 شرکت ملی نفت ایران، در جلسه هفته گذشته (24 اردیبهشت ماه) هیئت مدیره این شرکت تصویب شد.

 

این برنامه شامل تولید و توزیع نفت خام، گاز غنی، گاز سبک، مایعات و میعانات گازی و نفتا و همچنین تزریق گاز طبیعی و آب به میدان های نفتی است.

 

بر پایه برنامه تصویب شده، شرکت ملی نفت ایران تا پایان امسال، هشت درصد در تولید نفت خام، ١٧ درصد در تولید گاز غنی و ۲۹ درصد در تولید مایعات و میعانات گازی و نفتای خود با افزایش رو به رو خواهد شد.

 

علاوه بر این، بر اساس اعلام معاونت برنامه ریزی و تلفیق طرحها و برنامههای مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، انتظار می رود در راستای تحقق تولید صیانتی، تزریق گاز طبیعی به میادین نفتی ۵٠ درصد و تزریق آب بیش از ٣۸ درصد افزایش داشته باشد.

 

از مهمترین اجزای برنامه تولید نفت خام، افزایش تولید از میدان های غرب کارون (آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یادآوران، یاران شمالی و یاران جنوبی)، میدان آذر و لایه نفتی پارس جنوبی است که با تکمیل واحدهای فرآورشی و انتقال در آن، برداشت حداکثری از این میدان های مشترک ممکن می شود.

 

در مسیر افزایش تولید گاز غنی و دستیابی به سهم بیشتری از منافع ناشی از استحصال محصولات گازی از منابع مشترک نیز راه اندازی فازهای ١٣، ١۴، ۲۲، ۲٣ و ۲۴ از جمله اولویت های شرکت ملی نفت ایران است.

 

برنامه یاد شده، با رعایت اصل صیانت از مخازن، افزایش بازیافت نهایی، جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست تدوین شده و طبعاً تحقق آن منوط به الزاماتی از قبیل تامین کافی و به موقع اعتبارات (ارزی/ ریالی)، تامین به موقع کالا، تجهیزات و ماشین آلات، تامین گاز طبیعی مورد نیاز برای تزریق و همچنین داشتن مجوزهای لازم از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد