قیمت خرما در ماه رمضان افزایش نمی‎یابد

نسیم آنلاین: محمد حسین اکبری، عضو هیئت مدیره انجمن ملی خرمای ایران در رابطه با افزایش قیمت خرما در روزهای اخیر بیان داشت: برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت خرما در ماه رمضان منتشر شده که مورد تأیید انجمن نیست. خرمای بم هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته و فعلا نیز تصمیمی برای گران کردن این محصول وجود ندارد، در شهرستان بم و در ابتدای فصل، خرمای مضافتی حدود ۷ هزار تومان بود و الان نیز به همان قیمت عرضه می‌شود.

وی افزود: این محصول تا به مراکز عمده فروشی تهران برسد چیزی در حدود ۵۰۰ تا هزار تومان بر روی قیمت آن کشیده می‌شود بنابراین قیمت هر کیلو خرمای مضافتی در عمده فروشی تهران باید بین ۷۵۰۰ تا ۸ هزار تومان باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی خرمای ایران عنوان کرد: خرده فروشی‌ها هم حدود ۲۰ درصد بر روی قیمت می‌کشند بنابراین قیمت واقعی هر کیلو خرمای مضافتی در دست مصرف کننده بیش از ۱۰ هزار تومان نباید باشد.

وی در رابطه با جعبه‌های خرمای مضافتی تصریح کرد: این جعبه‌ها ۷۰۰ گرم است بنابراین قیمت هر جعبه ۷ و نهایتا ۸ هزار تومان است و نباید هیچ مغازه داری قیمتی بیش از این را در نظر بگیرد.

اکبری تأکید کرد: خرما به اندازه کافی در انبار‌ها موجود است و تا فصل جدید هیچ گونه کمبودی در این رابطه وجود ندارد به طوری که می‌توان گفت: این محصول نه آن چنان زیاد است که بگوییم قیمتش پایین می‌آید و نه آن چنان کم است که منجر به گرانی آن شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد