مرغداران دولت را تهدید کردند +سند

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای خواستار همکاری مرغداران کشور برای مقابله با گران فروشی جوجه یک روزه و نخریدن این محصول به مدت ۱۵ روز شد، متن این اطلاعیه که با امضای حسن زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور بوده در ذیل مطلب آمده است.

مرغداران عزیز! اتحادیه‌های استانی، تعاونیهای شهرستانی، تولیدکنندگان گوشت مرغ مستحضرید که طی ۵ ماه گذشته فعالیت تولیدی و ارزشمند شما از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده است و به دلیل کاهش شدید قیمت گوشت مرغ و نوسانات آن، بسیاری از تولیدکنندگان زیان دیده‌اند و زیر بار هنگفت بدهکاری، ادامه فعالیت برای آنان امکانپذیر نیست.

متاسفانه شرایط خاص سیاسی قبل از انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای بود که امکان اعتراض حق‌طلبانه از ما تولیدکنندگان را سلب می‌کرد که مبادا مورد سوء استفاده سیاسی قرار گیرد. همانطور که می‌دانید جلسات متعدد با دست‌اندرکاران دولتی و انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه برای کاهش قیمت جوجه که یکی از عوامل اصلی زیان مرغداران طی ۵ ماه گذشته بوده است به نتیجه نرسید و قیمت هر قطعه جوجه یک روزه به ناحق تا ۳۶۰۰ تومان نیز فاکتور شده با این وجود مرغداران در شرایط ناگزیر و به امید جبران ضرر و زیان خود اقدام به جوجه‌ریزی کردند در واقع برای ادامه تولید خود را در خطر نابودی و زیان هنگفت قرار دادند حال به آنجا رسیده‌ایم که هیچ امیدی به سیاست تنظیم بازار از سوی نهادهای مسئول و دولت نداریم و قمیت جوجه یکروزه همچنان میان ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود؛ لذا اگر شما مرغداران جوجه یکروزه را با همین قیمت‌ها خریداری کنید با توجه به شرایط فصل و کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ همچنان با زیان‌های هنگفت جوجه خواهید بود لذا با اتکا به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های خود و همدلی و وحدت رویه با انسجام تصمیم بگیرید که جوجه یک روزه را بیش از ۱۵۰۰ تومان خریداری نکنید فقط کافی است تا ۱۵ روز از خرید جوجه گران ۲۵۰۰ تومانی امتناع کنید.

آن دسته از تولیدکنندگان جوجه یک روزه که به سرنوشت مرغداران و صنعت مرغداری فکر نمی‌کنند و بر قیمت کنونی جوجه یک روزه پافشاری دارند در مقال این وحدت عمل شما تسلیم می‌شوند و قیمت به شدت کاهش می‌یابد و میدان رقابت برای فروش ارزانتر جوجه یکروزه در میان مرغ مادری‌ها به وجود میاید، از جانب اینجانب این اتمام حجت با مرغداران گوشتی است با اینکه اتحادیه با تلاش‌ها و مساعی شبانه‌روزی و با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و دست‌اندرکاران در جستجوی دستیابی به راه حلی برای حل این مشکل است. با این وجود خود نیز فکر خود باشید.
 

نامه مرغداران



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد