انتقاد تند گابریل علیه سیاست‌های ترکیه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، در آستانه برگزاری نشست ناتو در بروکسل بار دیگر با لغو سفر معاون پارلمان آلمان و هیات همراهش به ترکیه بر اثر فشارهای آنکارا روابط بین آنکارا-برلین متشنج تر شده است.
 
"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان این انتقاد را به دولت ترکیه وارد می کند که ممنوعیت سفر به ترکیه را علیه معاون پارلمان آلمان و نمایندگان دیگر کشورش تصویب کرده است.  به گفته وی این یک روند جدی و حساس است.
 
گابریل که در جریان سفر امروز خود به پکن سخن می گفت تاکید کرد که ادامه گفتگوها در این شرایط ساده تر نمی شود.
 
معاون رئیس پارلمان آلمان و سه تن از نمایندگان دیگر پارلمان این کشور قرار بود به منظور گفتگوهایی به آنکارا، استانبول و دیاربکر سفر کنند. بعد از اینکه ترکیه به آن ها اعلام کرد که سفر آن ها برای این کشور مطلوب نیست آن ها سفر خود به ترکیه را لغو کردند.
 
گابریل این اقدام ترکیه را یک ممنوعیت سفر برای معاون رئیس پارلمان آلمان ارزیابی کرد.
 
چند روز پیش نیز دولت ترکیه از دیدار اعضای کمیسیون دفاعی پارلمان آلمان از پایگاه اینجرلیک ممانعت کرد که پیامد آن دولت آلمان ترکیه را تهدید به عقب نشینی نیروهای خود از اینجرلیک کرد.
 
صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور ترکیه  احتمالا فردا در حاشیه نشست ناتو در بروکسل با هم دیدار  می کنند. همچنین گابریل و همتای ترکش نیز احتمالا در بروکسل دیداری با هم خواهند داشت.


 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد