از قرارداد توتال با ایران باید خوشحال باشیم

به گزارش نفت دیلی ، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به قرارداد اخیر توتال با وزارت نفت و برخی مخالفت ها با آن گفت: فکر می کردیم هر کسی که به ایران علاقمند است باید از امضای این قرارداد خوشحال باشد.

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح موزه بانک ملی ایران افزود: از اینکه یک عده از این موضوع به هم می ریزند، انسان متحیر می ماند که چرا؟

 

وی خطاب به این افراد گفت: اگر با دولت و یا شخص خاصی در آن مخالفت دارید با ملت که مخالفت ندارید.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اینگونه قراردادها در جهت توسعه کشور است افزود: مقام معظم رهبری فرمودند باید 200 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری شود حال آنکه این قرارداد فقط 5 میلیارد دلار است.

 

جهانگیری با اشاره به اینکه براساس تحریم آمریکا هیچ شرکتی حق نداشت بیش از 20 میلیون دلار در صنایع نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند، گفت: امضای این قرارداد یعنی شکست آمریکایی ها و تحریم هایی که گفته بودند پول به سمت ایرانی ها نرود.

 

وی افزود: با این وجود برخی حرف هایی را سر هم می کنند و دل متدین را می لرزانند اما باید در جواب گفت این یک سرمایه گذاری است که دهها میلیارد دلار با آن گیر ملت ایران می آید و در یک زمان طولانی اجرای قرارداد شاید 10 میلیارد دلار نیز گیر شرکت سرمایه گذاری کننده بیاید.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اعترافات یکی از مقامات کشورهای جهان سوم که اعلام کرده بود سازمان جاسوسی آمریکا ما را استخدام کرده بود که نگذاریم مدیران بزرگ بوجود بیایند و آنها را بدنام کنیم افزود: ما باید از مدیران و سرمایه های خود حفاظت کنیم.

 

جهانگیری تصریح کرد: ما با اقتصاد مقاومتی می توانیم با صمیمیت، اجماع و همدلی کشور را از مشکلات عبور دهیم.

 

وی با بیان اینکه ایران کشوری ثروتمند است که نیروی انسانی متخصص و منابع طبیعی فراوان و موقعیت راهبردی خوبی دارد افزود: شرط پیشرفت آن است که پیشرفت کشور برای ما اصل باشد.

 

جهانگیری با اشاره به مطالعه شرح توسعه کشورهای شرق آسیا گفت: مهمترین نکته ای که در توسعه این کشورها به آن پی بردم آن است که نگذاشتند سیاست های توسعه با تغییر دولت ها تغییر کند.

 

وی گفت: حتی اگر در این کشورها کودتا هم بوجود می آمد اما سیاست های توسعه ای تغییر نمی کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: ما اگر در دولت یک ذره اختلاف نظر هم داشته باشیم جای انتقام گرفتن از آن، اینگونه کارها نیست زیرا مشکل مردم زیاد می شود.

 

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بانک ها در توسعه کشور نقش اول را دارند، گفت: اینکه قدر زحمات این مجموعه بزرگ را ندانیم و فقط نقاط ضعف را بزرگ کنیم جفا است.

 

وی افزود: در عین حال معتقدم مدیری که مسئولیت قبول کرده باید کارها را به پیش ببرد و اگر کسی نمی تواند نباید مسئولیت قبول کند.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: مدیران و کارکنان نظام بانکی باید وارد تصمیم گیری ها شوند و مشکلات را حل کنند.

 

جهانگیری با بیان اینکه برای توسعه کشور نیاز به جذب دهها میلیارد دلار سرمایه خارجی داریم که فقط از طریق بانک ها می تواند وارد کشور شود، افزود: ما نیاز داریم نرخ سود بانکی حتماً کاهش یابد تا انگیزه سرمایه گذاری افزایش یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد