زنگنه سهم ایران را در بازار جهانی نفت پس گرفت

به گزارش نفت دیلی، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مردادماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم دفاع و به برخی برنامه‌های آنان اشاره کرد.

وی در دفاع از مهندس بیژن زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت دولت دوازدهم گفت: مهندس زنگنه کارهای بزرگی در حوزه نفت و گاز انجام داده است، من در آغاز دولت یازدهم و در جلسه اخذ رای اعتماد از مجلس، اصرار داشتم که از توانمندی‌های وی استفاده شود، زیرا ایشان را به‌خوبی می‌شناسم. 

رئیس جمهوری ادامه داد: مهندس زنگنه پیش و پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کارهای بزرگی انجام داده است، در حوزه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز، در بحث تولید گازوئیل و بنزین فعالیت‌های خوبی انجام شده است، امروز در بخش گازوئیل به صادرکننده تبدیل شده‌ایم و در بنزین نیز به‌زودی صادرکننده این فرآورده می‌شویم.

دکتر روحانی به فعالیت‌های دولت یازدهم در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: دیدیم که کشوری در مقطعی گاز وارداتی به ایران را قطع کرد، اما مشکلی پیش نیامد، این مهم نشان می‌دهد که در بخش گازرسانی فعالیت‌های بزرگی انجام شده است.

وی در ادامه از مهندس زنگنه خواست تا موضوع اتصال خط لوله نفت به بندر جاسک و توجه به سواحل مکران و همچنین جمع آوری گازهای مشعل که مورد توجه مقام معظم رهبری نیز هست را در دولت آینده با جدیت هرچه بیشتر پیگیری کند، همچنین موضوع توسعه واحدهای تولید گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) نیز باید در دستور کاری وزارت نفت قرار گیرد.

رئیس جمهوری عنوان کرد: مهندس زنگنه در چهار سال گذشته موفق شد سهم ایران را در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و بازارهای جهانی پس گیرد، همچنین کارهای بزرگی نیز در پروژه‌ها و فازهای مختلف میدان گازی مشترک پارس جنوبی انجام شده، که جای قدردانی دارد.

روحانی افزود: باید به موضوع انتقال فناوری در صنعت نفت و همچنین نوسازی صنایع فرسوده در این بخش توجه جدی صورت گیرد، همچنین همکاری‌های وزارتخانه‌های نفت و نیرو باید افزایش یابد که البته با حضور آقای بیطرف در وزارت نیرو به نظرم این همکاری‌ها افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهوری در پایان تاکید کرد: مسئولان وزارت نفت باید توجه ویژه‌ای به ساکنان بومی که فعالیت‌های نفت و گاز در آن منطقه انجام می‌شود، داشته باشند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد