عراق: برای تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق کاهش عرضه نفت زود است

به گزارش نفت دیلی، جابر اللعیبی، گفت: هنوز زمان آن نرسیده که راجع به تمدید برنامه کاهش عرضه نفت خام تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای فراتر از ماه مارس صحبت کنیم.

وی در یک کنفرانس انرژی در عمارات گفت: هنوز هفت ماه به پایان مدت این توافق باقی مانده و خیلی زود است که راجع به تمدید یا خاتمه آن تصمیم گیری شود. هنوز باید مذاکراتی انجام شود و دیدگاه‌ها در میان شرکت کنندگان در این توافق رد و بدل شود.

لعیبی گفت: برخی از تولیدکنندگان معتقدند که این توافق بهتر است چند ماه دیگر پس از ماه مارس تمدید شود در حالی که دیگران می‌خواهند که تمدید تا پایان ۲۰۱۸ ادامه داشته باشد.

این در حالی است که کشورهایی مانند عراق به دنبال آن هستند تا دور جدیدی از کاهش عرضه توسط توافق کنندگان اعمال شود.

قرار است اعضای کمیته نظارت بر توافق جهانی عرضه نفت خام متشکل از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای گفت‌وگو درباره بررسی تمدید برنامه جهانی کاهش عرضه نفت ۲۱ سپتامبر در وین اتریش گردهم آیند.

کمیته رصد و نظارت بر برنامه کاهش عرضه (JMMC) متشکل از وزیران کشورهای کویت، عربستان، ونزوئلا، الجزایر، روسیه و عمان است.

تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک با هم توافق کرده‌اند که به صورت جمعی عرضه نفت خود را به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز تا ماه مارس ۲۰۱۸ کاهش دهند تا از این طریق از مازاد عرضه و به تبع آن افت بیش از حد قیمت‌ها در بازار جلوگیری کنند. 



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد