سرمایه گذاری در بخش نرم افزاری و سخت افزاری صنعت حفاری افزایش می یابد

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اهتمام ویژه این شرکت به سرمایه گذاری در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری صنعت حفاری کشور خبر داد.
 مهندس احمد قلعه بانی روز دوشنبه (هفتم شهریور) در نشست هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در اهواز با اشاره به توانمندی های داخلی در زمینه ساخت دستگاه های حفاری و تجهیزات کاربردی این صنعت گفت: دستیابی به این مهم مرهون همکاری پیوسته دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور با این شرکت است که در بخش های دیگر صنعت کمتر در این سطح وجود دارد.
وی افزود: مشاهده دستاوردهای همکاری میان دانشگاه ها به عنوان قطب علمی و شرکت ملی حفاری ایران و نهادینه و سازماندهی و تعامل این مجموعه ها کار بزرگ و در خور تحسین در صنعت نفت کشور است.
قلعه بانی اظهار کرد: با توجه به امکانات و ظرفیت های بالای کشور این شیوه همیاری ها می تواند موجب ایجاد فرصت های شغلی و توسعه ملی پایدار شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به کیفیت کارهای انجام شده و دستیابی به فناوری های روز آمد در عرصه  صنعت حفاری گفت: برای پاسخگویی کمی نیز باید راهکارهای مناسب به ویژه در زمینه سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.
وی به فعالیت ها و برنامه های آتی این شرکت در زمینه های اکتشاف، توسعه میدان ها و برداشت از مخازن اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه پنجم توسعه کشور و پیش بینی افزایش یک میلیون بشکه نفت در این برنامه به طور یقین باید روی مبحث توسعه ناوگان حفاری برای حفر چاه های جدید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.
قلعه بانی با اشاره به تاسیس اتحادیه حفاران ایران از سوی شرکت ملی حفاری افزود: پیشنهاد می شود این اتحادیه نسبت به تهیه سند ملی حفاری و چشم انداز و راهبرد برای حفاری در کشور اقدام کند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که برای سفری یک روزه به اهواز سفر کرده است، در ادامه سخنانش یادآور شد: برای توان رقابت در عرصه های بین المللی صنعت حفاری باید استفاده از فناوری های جدید، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و آموزش مستمر نیروی های انسانی متخصص و رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست مورد اهتمام قرار گیرد.
وی در پایان با گرامیداشت هفته دولت از مقام والای شهدای دولت، دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجلیل کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد