فروش ۱۰ میلیونی «فیلشاه» در یک شهرستان

خبرگزاری مهر: همزمان با اکران انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در سینماهای کشور، به همت فعالان فرهنگی صومعه سرای گیلان، مردم این شهر که فاقد سینما است، طی چند سانس به دیدن این انیمیشن نشستند.

فروش ۱۰ میلیونی «فیلشاه» در یک شهرستان فاقد سینما

محمدجواد جعفری مسئول این اکران‌ها درباره این موضوع گفت: انیمیشن «فیلشاه» طی ۲ روز و در ۸ سانس در سالن فارابی شهرستان صومعه سرا برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نمایش دادیم که حاصل آن فروش ۷ میلیون تومانی این انیمیشن سینمایی بود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: ۸۵ درصد بلیط هایی که برای انیمیشن «فیلشاه» به فروش رفت، دانش آموزی و با قیمت ۳ هزار تومان بود و ۱۵ درصد نیز به صورت عادی و با قیمت ۵ هزار تومان توسط مخاطبان خریداری شد. اگر تمامی بلیط های فروخته شده را با قیمت ۵ هزار تومان عرضه می کردیم میزان فروش ما به رقمی حدود ۱۴ میلیون تومان می رسید.

رابط جشنواره عمار در این شهرستان یادآور شد: بخش «گوراب زرمیخ» منطقه دیگری بود که «فیلشاه» را در سه سانس برای ۱۲۰۰ نفر اکران کردیم و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بلیط فروشی کردیم.

جعفری بیان کرد: ما آمادگی لازم برای اکران این فیلم ها را در صومعه سرا و بخش گوراب زرمیخ را داریم اما سالن مناسبی برای نمایش فیلم نداریم.

وی عنوان کرد: در برنامه های خود اکران عمومی فیلم سینمایی «لاتاری» را نیز درنظر گرفته بودیم اما به دلیل شرایط بسیار سختی که برای ما فراهم کردند نتوانستیم تاکنون این فیلم را برای مردم و علاقه مندان نمایش بدهیم. این مسئله را در مورد فیلم سینمایی «به وقت شام» نیز که اکران آن را در روزهای آینده داریم، شاهد بودیم.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: پیرامون برنامه اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» باید به این موضوع اشاره کنم که در حال طراحی فضاسازی بیرونی محل نمایش این فیلم هستیم تا با فراهم شدن شرایط، اقدام به ساخت ماکت شهدای مدافع حرم شهر خودمان کنیم تا مردم با آنها عکس بگیرند.

جعفری در پایان گفت: صومعه سرا در گذشته دارای سالن سینما بود اما مشخص نیست که چه اتفاقی افتاد که تنها سالن این شهرستان و حتی غرب گیلان آتش گرفت و از بین رفت. البته بسیاری اعتقاد دارند آن را آتش زدند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد