برنده مسابقه طراحی مفهومی ساختمان جدید وزارت نفت اعلام شد

به گزارش نفت دیلی، کمیته داوری مسابقه طراحی مفهومی ساختمان جدید صنعت نفت نتایج نهایی این مسابقه را اعلام کرد و بر این اساس، طرح پیشنهادی گروه مهندسان مشاور باوند به عنوان طرح اول انتخاب شد.

 

بیژن زنگنه، وزیر نفت ظهر امروز از تصاویر، نقشه‌ها و ماکت، ۶ طرح انتخابی نهایی با حضور شرکت‌های پیشنهاددهنده بازدید و در جریان جزئیات این مسابقه قرار گرفت و در ادامه این مراسم از نفرات برتر این مسابقه تقدیر شد. 

بر اساس اعلام کمیته داوری مسابقه، طرح C-۴۴ از گروه مهندسان مشاور باوند طرح اول، طرح C-۶۶ از گروه مهندسان مشاور شارستان طرح دوم و طرح پیشنهادی گروه مهندسان حمایت خورشید با کد C-۲۲ طرح سوم شد. بر اساس اعلام کمیته داوری این مسابقه، طرح اول این مسابقه یعنی طرح C-۴۴ به دلیل مشخصه‌هایی همچون تفاوت و هم‌خوانی با بافت اطراف خود در خیابان طالقانی، بازخوانی و بازتوانی مفهوم ایوان ایرانی، توجه به معماری بارز و درخور توجه برای ساختمانی با درجه اهمیت بالا، انتخاب شده است.

در این آیین از هیئت داوران و نفرات دیگر شرکت‌کننده در این مسابقه نیز تقدیر شد.

حبیب‌الله بیطرف، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت هم به عنوان یکی از اعضای کمیته راهبردی این مسابقه در این مراسم تاکید کرد که در برگزاری این مسابقه به همه جنبه‌های قانونی و تجارب گذشته در زمینه برگزاری مسابقات معماری توجه شده است.

وی با بیان این‌که برای اجرای این مسابقه، دو راه برگزاری فراخوان عمومی و دعوت از مشاورین دارای صلاحیت را پیش رو داشتیم و ما گزینه دوم را انتخاب کردیم، گفت: راه دوم انتخاب شد، زیرا اگر طرح خوبی هم ارائه می‌شد در مرحله انعقاد قرارداد و مطالعات دچار مشکلات قانونی و دولتی می‌شدیم. برای برگزاری این مسابقه همه مراحل و اقدام‌ها به اطلاع دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی و وزارت راه و شهرسازی رسید.

به گزارش شانا، برای برگزاری این مسابقه شهریور ماه ۹۶ گروه داوری شامل هفت نفر از داوران ممتاز و با پیشینه داوری انتخاب شدند، سپس ۱۲ شرکت از میان ۵۰ شرکت دارای رتبه یک و ۲ در طراحی ساختمان‌های اداری انتخاب شدند و در ادامه طرح ۶ شرکت برای داوری نهایی ارسال و مراحل داوری این مسابقه از آذرماه ۹۶ با ارسال اسناد برگزاری مسابقه به دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی آغاز شد. در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۹۶ همه طرح‌ها دریافت و با دادن کد محرمانه ازسوی کمیته فنی مسابقه بررسی شدند و سرانجام در پایان فروردین ۹۷ داوران پس از دریافت گزارش کمیته فنی و ارزیابی‌های انجام شده رتبه‌های اول تا سوم را انتخاب کردند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد