بخش از خط نهم سراسری تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: تا پایان امسال ۲ بخش از خط نهم سراسری با هدف تامین گاز کریدور غرب کشور راه‌اندازی می‌شود.

 

حسن منتظر تربتی، درباره راه‌اندازی خط نهم سراسری در سال ۹۷،  گفت: هدف از راه‌اندازی خط نهم سراسری تامین گاز مورد نیاز در بخش غربی کشور است، به همین دلیل همه تلاش خود را برای اجرایی شدن این خط به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: هدف سال ۹۷، تامین گاز کریدور غرب با بهره‌مندی از خطوط ششم و نهم سراسری است، این دو خط در کنار هم می‌توانند نیازهای گاز بخش خانگی، صنعتی، نیروگاهی و صادراتی در غرب کشور را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، با بیان این‌که هدف تامین گاز عسلویه تا میاندوآب است، اظهار کرد: ۲ بخش از خط نهم سراسری برای راه‌اندازی تا پایان امسال در نظر گرفته شده‌ که در ادامه خط ششم سراسری از منطقه دهگلان تا میاندوآب به قطر ۵۶ اینچ خواهد بود.

به گزارش شانا، امسال باقی‌مانده خط لوله انتقال گاز ششم سراسری، بخشی از خط نهم سراسری شامل دهگلان تا میاندوآب و همچنین خطوط فرعی مانند خط کاشمر راه‌اندازی می‌شود. احداث خط نهم سراسری سبب ایجاد توازن در انتقال گاز می‌شود، زیرا شبکه گاز متناسب با میزان تولید گاز در کشور تعریف می‌شود. پس از راه‌اندازی خط ششم، تولید امروز تا سه سال آینده گاز کشور به خوبی در شبکه منتقل می‌شود، اما به مرور زمان با برنامه‌ریزی‌هایی که در زمینه صادرات گاز به عراق، ترکیه و اروپا انجام شده، لازم است شبکه غرب کشور دو خط انتقال سراسری داشته باشد، یعنی خط نهم در کنار خط ششم قرار گیرد تا ظرفیت تولیدی افزایش یافته در عسلویه را به خوبی منتقل کند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد