سفر دو مقام ارشد دفاعی و اطلاعاتی ترکیه به روسیه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه تلویزیونی NTV ظهر روز جمعه، خلوصی آکار وزیر دفاع و حاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعاتی میت ترکیه، به مسکو سفر کردند.

سرگئی شویکو وزیر دفاع روسیه در مسکو از این دو مقام دفاعی و امنیتی ترکیه به شکل رسمی استقبال کرد و سپس در مورد مسائل مختلف منطقه گفتگو کردند.

مقامات دفاعی و امنیتی ترکیه و روسیه در این دیدار و همچنین در گفتگو با دیگر مقامات روسیه، در مورد مسائلی همچون بحران سوریه تبادل نظر کردند.

گفته می‌شود صحبت در مورد آینده ادلب و نگرش متفاوت روسیه و ترکیه به وضعیت ادلب، اصلی‌ترین محور گفتگو‌های آکار و فیدان در گفتگو با مقامات روسی بوده است.

آکار و فیدان در شرایطی به روسیه سفر کرده‌اند که توافق بین مسکو و دمشق برای پاکسازی ادلب در جریان است و قرار است به زودی در مورد فاز عملیاتی ادلب، گفتگو‌های مفصلی صورت بگیرد.

از دیگر سو مذاکرات کرد‌های سوری با مقامات دولت بشار اسد و اعلام آمادگی آن‌ها برای حضور در عملیات آزادسازی ادلب، از جمله مسائلی است که موجب نگرانی آنکارا شده و این نگرانی در روز‌های اخیر، در محافل سیاسی و رسانه‌ای ترکیه بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده است. در همین حال، مقامات آنکارا تلاش می‌کنند تا مساله انتقال سامانه موشکی اس ۴۰۰ خریداری شده از روسیه به ترکیه، هر چه سریع‌تر اجرایی شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد