۲ شهید و ۲۷۰ زخمی در تظاهرات بازگشت

ایسنا: به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیرو‌های امنیتی صهیونیستی حاضر در مکان به سمت این جوان فلسطینی تیراندازی کردند که در نهایت این جوان بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

این جوان فلسطینی در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و ممانعت از ورود جوانان فلسطینی به مسجدالاقصی برای اقامه نماز جمعه با سلاح سرد به گروهی از نیرو‌های امنیتی اسرائیلی مقابل باب المجلس حمله کرده بود که نیرو‌های امنیتی به سمت وی آتش گشوده و او را به شهادت رساندند.

هویت این جوان فلسطینی هنوز مشخص نشده است.

۲ شهید و ۲۷۰ مجروح در تظاهرات بازگشت

از سوی دیگر، هزاران فلسطینی بیست و یکمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت را برگزار کرده و راهی مناطق مرزی غزه شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات جمعه که تحت عنوان "انقلابیون حامی قدس و الاقصی" برگزار شد بر پایبندی خود به حقوق ملت فلسطین و راهکار‌های طرح آزادی ملی و پایان اختلافات تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئت ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره عموم ملت فلسطین را به مشارکت گسترده در تظاهرات روز جمعه دعوت کرد.

شماری از رهبران گروه‌های فلسطینی هم در کنار دیگر فلسطینیان در تظاهرات روز جمعه حاضر شدند.

در پی تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز دو فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۲۷۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال چند نفر از مجروحان وخیم است.

چهار تن از مجروحان پرستار و نیروی امدادگر و ۱۸ تن هم کودک هستند.

تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه از ۳۰ مارس گذشته آغاز شده است و تاکنون در این تظاهرات‌ها ۱۷۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۱۸ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که حال صد‌ها نفر از آنان وخیم است.

هدف از برگزاری این تظاهرات‌ها، تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود و تلاش برای شکستن محاصره جائرانه غزه است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد