مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت
سال ٩٤ سال پایه برای کاهش مصرف انرژی است

به گزارش نفت دیلی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور گفت: همزمان با تاسیس این شرکت در سال ٨٩ مقرر شد که سال ٩٤ سال پایه برای کاهش مصرف انرژی باشد.

در مناطق نفتخیز جنوب، نصرت الله سیفی روز گذشته در نشست بهینه سازی مصرف سوخت در استان خوزستان که در اهواز تشکیل شد، افزود: تفاهمنامه منعقد شده میان وزارت کشور و وزارت نفت که اوائل سال گذشته به امضا رسید، گامی در جهت کاهش ٥٠ درصدی مصرف سوخت است.

وی با اشاره به شاخص مصرف بالای مصرف انرژی در کشور، اظهار کرد: اگر از مصرف انرژی کاسته و بهینه سازی نشود، میزان مصرف و هزینه‌ها بیشتر خواهد شد و به دلیل مصرف زیاد، به وارد کننده انرژی بدل خواهیم شد.

سیفی گفـت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ٨٩ و به تبع بالا رفتن هزینه ‌های حاملهای انرژی از اقداماتی بود که میزان مصرف را تا حدودی کاهش داد اما اوضاع موجود مصرف انرژی مطلوب نیست و باید مصرف کمتر شود.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور افزود: همه بخشهای صنعت، حمل و نقل و کشاورزی که حجم زیادی از انرژی را مصرف می‌کنند باید شناسایی و مورد بررسی قرار گیرند تا مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در راستای بهینه سازی مصرف سوخت و اعتبارات را بتوان فراهم کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات:
     
    انگليسی فارسی
    تبليغات
    نظرسنجی
    وب سايت ما چگونه است؟
    عالی
    خوب
    قابل قبول
    متوسط
    ضعيف
    بد