بیش از ۲ هزار خودروی سنگین تازه‎نفس، جایگزین کشنده‎های فرسوده شد

به گزارش نفت دیلی، هزار و دویست‌وبیست‌و‌دومین خودروی سنگین شرکت ماموت که با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و در مسیر اجرای طرح نوسازی کامیون‎ها و کشنده‎های فرسوده کشور تولید شده ‎است، تحویل شد و به ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور پیوست.

 

 خودروهای سنگین جدید  در آیینی که با حضور نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، مهرزاد فردوس، مدیرعامل شرکت ماموت، مسئولانی از وزارتخانه‎های نفت و صنعت، معدن و تجارت (صمت) و رؤسای کمیسیون‎های انرژی و صنعت مجلس شورای اسلامی در کارخانه ماموت برگزار شد، تحویل شدند.

بر اساس این گزارش، جایگزینی ۲ هزار و ۲۲۲ خودروی سنگین در مسیر تحقق طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن با سن بالاتر از ۳۵ سال اجرایی شده است؛ طرحی که با هدف ارتقای کارایی و پیمایش کامیون‎های فرسوده گازوییلی، ارتقای حمل‌ونقل بار جاده‎ای و کاهش مصرف سوخت و آلودگی‎های محیطی متناظر در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت این طرح را دنبال می‎کند.

شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، جایگزینی ۵ هزار کامیون و کشنده فرسوده را در قرارداد با شرکت ماموت در دست اقدام دارد که پیش از این از محل این قرارداد، هزار و ۸۰۰ دستگاه کشنده نو جایگزین شده بود و با تحویل ۴۲۲ دستگاه دیگر، تعداد دستگاه‎های تحویل شده به ۲ هزار و ۲۲۲ کشنده افزایش یافته است.

گفتنی است بر اساس مصوبه‎ای که ۲۰ خرداد ماه امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، اجرای طرح جایگزینی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن با سن بالاتر از ۳۵ سال که از سوی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت دنبال می‎شود، به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است. اما بر اساس بند ۲۱ همین مصوبه، همه قراردادهای منعقد شده‌ از قبل به قوت خود باقی می‎ماند و از این رو، شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، برنامه جایگزینی ۸۲۴۰ کامیون و کشنده را که قراردادهای آن پیش از این منعقد شده است تا تحقق کامل دنبال می‎کند که کشنده‎های جدید ساخت ماموت نیز در همین مسیر عملیاتی شده است.

شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به‌منظور جایگزینی ۶۵ هزار کامیون و کشنده فرسوده، قراردادهایی با آریادیزل و سایپادیزل برای جایگزینی به ترتیب ۳۰۰ دستگاه و ۲۱۰۰ دستگاه نیز دارد که این قراردادها در مرحله ارائه ضمانتنامه پیش‎پرداخت هستند؛ سه قرارداد هم در مراحل نهایی ابلاغ است که حجم آن ۸۴۰ دستگاه است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد