لزوم رعایت الگوی مصرف در شرایط جنگ اقتصادی

به گزارش نفت دیلی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید در شرایط جنگ اقتصادی به‌ویژه در بخش انرژی مصرف بهینه داشته باشیم، گفت: اگر شرایط به سمتی برود که مسئولان و نمایندگان مجلس به این تصمیم برسند که کارت هوشمند سوخت یا سهمیه‌بندی بنزین احیا شود همین کار را انجام خواهیم داد.

 

علی ادیانی  با بیان این‌که باید بپذیریم در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: جنگ اقتصادی الزام‌های خاص خود را دارد، از این رو در حوزه حامل‌های انرژی نیز در زمان جنگ اقتصادی باید راهکارهای مختلفی انتخاب کرد که نخستین گام در این بخش رعایت الگوی مصرف است.

وی افزود: رعایت الگوی مصرف انرژی نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است، معتقدم اگر تنها همین کار را نیز به خوبی انجام دهیم صادرکننده بنزین خواهیم شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید در شرایط جنگ اقتصادی به‌ویژه در بخش انرژی مصرف بهینه داشته باشیم، تصریح کرد: بدون شک اگر شرایط به سمتی برود که مسئولان و نمایندگان مجلس به این تصمیم برسند که کارت هوشمند سوخت یا سهمیه‌بندی بنزین احیا شود همین کار را انجام خواهیم داد.

ادیانی عنوان کرد: مصرف بنزین باید توسط صاحبان خودرو مدیریت شود، یا سقفی برای مصرف قائل شویم، اگر این موضوع به نفع مردم باشد این اتفاق خواهد افتاد، اما تا این لحظه نه بحث افزایش قیمت بنزین مطرح است و نه سهمیه‌بندی آن و این شرایط است که تعیین می‌کند کدام روش را انتخاب کنیم.

غلامرضا شرفی نیز با اشاره به این‌که سهمیه‌بندی بنزین به مجوز مجلس نیاز دارد، گفت: سهمیه‌بندی بنزین می‌تواند روشی برای مهار مصرف سوخت باشد. معتقدم استفاده از کارت سوخت از جمله اقدام‌هایی بود که باید ادامه یابد.

وی با بیان این‌که مخالف حذف کارت سوخت بودم، افزود: برای ایجاد سامانه کارت سوخت هزینه شده است و با استفاده از آن اطلاعات جامعی روزانه در حوزه مصرف سوخت ارائه می‌شود.

شرفی با اشاره به این‌که با این اطلاعات روزآمد باید تصمیم‌های خوبی برای آینده گرفته شود، تصریح کرد: وزیر نفت رفتارهایی عقلایی را مدنظر قرار داده و از ابزارهای کنترلی در حوزه مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق استفاده کرده است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد