باید سهم حمل‎ونقل همگانی از سفرهای شهری به ۷۵ درصد برسد

به گزارش نفت دیلی، مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت گفت: مطابق اهداف تعیین شده در قانون توسعه حمل‎ونقل عمومی، در پایان برنامه ششم توسعه باید سهم حمل‎ونقل همگانی از سفرهای شهری به ۷۵ درصد برسد که این عدد در سال ۹۴، حدود ۴۵ درصد بوده است.

 

ساسان کاظمی‎نژاد  در حاشیه برگزاری آیین امضای قراردادهای طرح توسعه حمل‎ونقل مسافر با قطار شهری در ۹ کلانشهر، در گفت‎وگو با خبرنگار شانا، با بیان این‎که افزایش جمعیت شهری و توسعه شهرنشینی از یک سو و عدم تکافوی حمل‎ونقل همگانی در مقابل تقاضای روزافزون سفرهای شهری از سوی دیگر، منجر به افزایش استفاده از خودروهای شخصی در کلانشهرها شده است، ادامه داد: بدون تردید تغییر در سیاست‌های حمل‎ونقل شهری و جهت‎گیری برای توسعه پایدار حمل‎ونقل، مهم‌ترین راهکار کاهش مشکلات این حوزه خواهد بود. به همین منظور، تغییر نگرش از خودرومحوری به انسان‌محوری و تلاش برای توسعه کیفی حمل‎ونقل همگانی در دستور کار قرار دارد که توسعه سفر با مترو یکی از این راهکارهاست.

کاظمی‎نژاد با اشاره به شدت مصرف انرژی قابل‎توجه در بخش حمل‎ونقل کشورمان گفت: مصرف نهایی انرژی کشور در سال ۱۳۹۵، ۱۳۱۲ میلیون بشکه معادل نفت خام بوده که حدود ۲۴ درصد آن معادل ۳۱۸,۶ میلیون بشکه معادل نفت خام در بخش حمل‌ونقل مصرف شده است.

وی ادامه داد: بخش حمل‌ونقل با حدود ۲۴ درصد سهم (۳۱۸,۶ میلیون بشکه معادل نفت خام) از انرژی مصرفی در کشور، یکی از مصرف‎کنندگان عمده انرژی در کشور است.

به گفته این مقام مسئول، مقایسه شاخص شدت انرژی اولیه در ایران با دیگر کشورهای جهان نشان می‌دهد که شدت انرژی اولیه در ایران حدود چهار برابر میانگین جهانی و بیش از هفت برابر کشور ژاپن است.

کاظمی‎نژاد با اشاره به قراردادهای طرح توسعه ناوگان قطار شهری که میان شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، شهرداری‎ها و سازمان‎های قطار شهری ۹ کلانشهر امضا شد، ابراز امیدواری کرد: این طرح که با حمایت وزارت نفت در دستور کار قرار دارد، به توسعه ناوگان مترو و در نتیجه کاهش آلایندگی‎ها و رضایتمندی مردم منتهی شود.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد