سوخت توزیع شده در جایگاه‌های عرضه استانداردهای لازم را دارد

به گزارش نفت دیلی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت توانسته سوخت استاندارد در جایگاه‌ها توزیع کند و میزان گوگرد در گازوئیل نیز کاهش یافته است. این موارد نشان از بهبود شرایط سوخت است.

 

 مسعود تجریشی، (شنبه، ۲۹ دی‌ماه) در دومین همایش مدیریت سبز با عنوان هوای پاک، مسئولان و مردم که در کرج برگزار شد، گفت: در سال ۹۵ کارگروهی در هیئت دولت تشکیل شد تا بتواند مدیریت آلودگی هوای کلانشهرها را مدیریت کند که از بهمن‌ماه سال گذشته به سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت همسو با مدیریت آلودگی هوا و کمک به سلامت شرایط محیط زیستی ضرورت دارد، افزود: روش‌های تشویقی و بازدارنده باید اجرایی شود تا در ادامه به مشارکت مردمی و تغییر الگوهای رفتاری آنها دست یابیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد سهم وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در آلودگی هوا تصریح کرد: مینی‌بوس ۷۱ درصد، اتوبوس ۴۴ درصد و کامیون ۹۴ درصد از گازهای تولیدی از جمله اکسیدهای نیتروژن را به همراه دارند و اگر بتوانیم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم، آلودگی هوا نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

تجریشی تاکید کرد: خودروسازان نیز باید به نقش خود در کاهش آلودگی هوا عمل کنند. در یک زمینه خودروسازان کاتالیست‌هایی را روی ماشین‌ها نصب کرده بودند که کارکرد واقعی نداشت.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد