پمپ دوفازی میدان نفتی پایدار غرب نصب و راه‎اندازی شد

به گزارش نفت دیلی، مدیر عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب از نصب و راه‎اندازی پمپ دو فازی پایدار غرب در منطقه عملیاتی چشمه خوش خبر داد.

 

 میرحسین کاظمی در این باره توضیح داد:  با توجه به تحریم‎ها و نبود قطعات پمپ دو فازی، با برنامه‎ریزی و هماهنگی شرکت نفت و گاز غرب و همچنین با استفاده از توان شرکت‎های دانش‎بنیان، قطعات پمپ‎ دو فازی تولید و در کمتر از دو ماه وارد مدار شد.

وی در ادامه با تشریح مراحل مختلف انجام نصب و راه‎اندازی پمپ دو فازی گفت: این پروژه در دو بخش تهیه قطعات مورد نیاز و نصب اسکروها، اسمبل‎کردن و راه‎اندازی پمپ تعریف شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب افزود: در بخش نخست این پروژه، قطعات اولیه مورد نیاز شامل چهار مجموعه مکانیکال سیل پمپ، بیرینگ و ادوات جانبی از سوی شرکت‎های دانش‎بنیان تامین شد.

وی ادامه داد: در بخش دوم نیز پس از انتقال اسکروها، قطعات و ابزارآلات مورد نیاز به سایت پایدار غرب، مراحل اندازه‎گیری، اسمبل‎کردن پمپ، برسکاری و سمباده‎زنی انجام شد، همچنین میزان انحراف مرکزیت Liner نسبت به پوسته پمپ بررسی و مقدار آن اندازه‎گیری شد و اسکروها داخل یکدیگر جفت و داخل Liner قرار داده شدند.

کاظمی اظهار کرد: برای ساخت بوش‎های نگه‌دارنده مکانیکال سیل‎ها، ابتدا فاصله محل قرارگیری بوش‎ها روی شفت تا تکیه‎گاه مکانیکال سیل‎ها ثبت شد. سپس فلنج‎ها در دو سمت روی پمپ نصب شدند و فاصله فلنج‎ها تا پوسته‌ها فیلرگیری و سپس چهار مجموعه مکانیکال سیل‎ها روی اسکروها نصب شد.

وی در ادامه افزود: برای تعیین ابعاد بوش‎ها، هوزینگ بیرینگ در دو سمت پمپ بدون متعلقات جاسازی و پس از ساخت بوش‎ها، هوزینگ بیرینگ‎ها جداسازی و بوش‎ها روی پمپ نصب شد و سرانجام پس از ساخت ابزار مورد نیاز، بیرینگ‎ها روی پمپ نصب شدند.

مدیرعملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب افزود: پس از پایان نصب بیرینگ‎ها و صفحات نگه‌دارنده، نخست چرخ‎دنده مربوط به شفت Driver روی اسکرو نصب و پس از اعمال تایمینگ اسکروها نسبت به یکدیگر، چرخ‎دنده مربوط به Driven نیز نصب شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد