واحد آمونیاک پتروشیمی مسجدسلیمان سال ۹۸ راه‌اندازی می‌شود

به گزارش نفت دیلی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار امیدواری کرد که واحد آمونیاک پتروشیمی مسجدسلیمان در سال ۹۸ راه‌اندازی شود و در سال ۹۹ به تولید پایدار برسد.

 
 

 بهزاد محمدی روز چهارشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) پس از بازدید از طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک مسجد سلیمان گفت: این طرح ماه‌های پایانی خود را طی می‌کند و حضور سرمایه انسانی ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز نشان‌دهنده تلاش بالای همکاران این پروژه برای تکمیل و راه‌اندازی است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در طرح اوره و آمونیاک مسجدسلیمان افزود: امیدوارم در این ۶ ماه پایانی دوره پیش راه‌اندازی ایمن انجام شود و این پروژه را به پایان برسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی درباره استفاده از نیروهای جوان آموزش دیده و نیروهای مجرب در کنار هم گفت: این ترکیب بسیار سازنده است و باید این الگو به مجتمع‌های پتروشیمی‌ دیگر نیز منتقل شود.

طرح اوره وآمونیاک مسجد سلیمان در اسفند ۱۳۹۳ با هدف تولید سالانه ۶۶۰ هزار تن آمونیاک و ۱۰۷۳ هزار تن اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سال به‌عنوان خوراک، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان استان خوزستان آغاز به‌کار کرد.

شرکت کازاله سوئیس تامین‌کننده دانش فنی واحد آمونیاک و شرکت تویو ژاپن تامین‌کننده دانش فنی واحد اوره بوده و ووهان چین فعالیت‌های مهندسی تفصیلی، تدارکات و ساخت و نصب پروژه را به‌عهده دارد.

تازه‌ترین برآورد سرمایه‌گذاری طرح اوره و آمونیاک مسجدسلیمان معادل ۴۰۸۴ میلیون یوان و ۱۲۲۳۹ میلیارد ریال است و کل مبلغ هزینه شده تا پایان دی‌ماه ۹۷ در این فاز ۲۵۷۲۶ میلیارد ریال اعلام شده است. این طرح با پشتیبانی و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی موفق به استفاده از تسهیلات خط اعتباری چین شده است.

پیشرفت کلی فیزیکی تا پایان دی‌ماه ۱۳۹۷ برابر ۹۲,۷۳ درصد واقعی در برابر ۹۶.۱۱ درصد برنامه‌ای بوده و پیشرفت واقعی بخش مهندسی ۹۹.۹ درصد، تدارکات ۹۹.۷۶ درصد و ساختمان ونصب تجهیزات ۸۰/۰۱ درصد است.

مجوزهای محیط زیست، تامین آب‌خام، سوخت و خوراک دریافت شده است و یوتیلیتی مورد نیاز توسط طرح یادشده تولید خواهد شد.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد