راه‌اندازی 3 دستگاه سامانه فوم دوزینگ در مرکز انتقال نفت مهرآران

به گزارش نفت دیلی، سامانه خاموش کردن آتش سه مخزن ثابت و شناور مرکز انتقال نفت مهرآران آزمایش نهایی و راه‌اندازی شد.

 مسعود انصاری رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) این منطقه گفت: این سامانه به‌طور معمول برای حریق‌های کلاس B از قبیل مواد نفتی قابل اشتعال به کار می‌رود.

وی افزود: این سیستم هنگام اطفا، سیستم آب و فوم را به نسبت معینی در یک تناسب‌ساز یا Propionerv ترکیب می‌کند و از طریق شبکه لوله‌کشی به نازل‌های نصب شده در محیط می‌رساند و عملیات اطفا را انجام می‌دهد.

رئیس واحد اچ‌اس‌یی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس تاکید کرد: استفاده از انرژی آب موجود و نیاز نداشتن به منابع دیگر، قابلیت استفاده مداوم و طولانی‌مدت، نبود نیاز به تنظیمات خاص، نبود نیاز به مخزن تحت فشار، افت فشار کم در حین کارکرد، راه‌اندازی آسان، شست‌شوی آسان سیستم پس از استفاده، قابلیت استفاده از انواع فوم‌ها و خیس‌کننده‌ها (Weetting Agent)، نسبت ثابت اختلاط فوم، تست عملکردی آسان و سریع، مقاومت بالا به خوردگی و سایش، تطابق با سامانه‌های اتوماتیک سیلابی (Deluge Valve)، تعمیر و نگهداری آسان و جایگزینی آسان با سامانه‌های فوم موجود از جمله ویژگی‌ها و مزایای سیستم فوم دوزینگ هستند.

انصاری تصریح کرد: همسو با این هدف، واحد تعمیرات خط منطقه خلیج فارس، جوشکاری و لاین‌کشی ورودی آب و خروجی سیستم را در سه نقطه با هماهنگی واحد اچ‌اس‌یی منطقه به‌عهده داشت.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد