پروژه‌های عظیم گازرسانی از اقدام‌های بسیار ارزنده دولت تدبیر و امید است

به گزارش نفت دیلی، رئیس‌جمهوری در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۹ طرح گازی در استان آذربایجان غربی، گازرسانی شهری و روستایی را در زمره عملکردهای عظیم دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۹ طرح‌ گازی و نیز افتتاح رسمی طرح‌های مربوط به منابع آب و خاک در نقاط مرزی و محروم استان آذربایجان غربی که با حضور حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و برخی از سران کشوری و لشگری، دیروز (سه‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: بیش از ۳ هزار روستا در سال به شبکه گاز متصل می‌شود که حاکی از گازرسانی به ۱۰ روستا در هر روز است. این اقدام‌ها جزو عملکردهای عظیمی است که در طول دولت صورت گرفته است و اقدامات دولت باید برای مردم بازگو شود.

 

وی با اشاره به اینکه امنیت مناطق مرزی و همچنین آذربایجان غربی سبب توسعه و آبادانی کشور شده است، اظهار کرد: خوشحالم که این سفرها (سفرهای استانی رئیس‌جمهوری) برای امنیت منطقه نیست، بلکه برای توسعه و آبادانی این سرزمین است.

 

روحانی ضمن قدردانی از تلاشگران عرصه نفت و گاز با اشاره به اینکه دولت جزیی از مردم است، تصریح کرد: مسئولان نظام مفتخر هستند که خادم مردم بوده و برای مردم تلاش می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، طرح‌های گازرسانی استان آذربایجان غربی شامل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۴ روستا، ۶۹ واحد صنعتی، ۱۴ ایستگاه تقلیل فشار گاز (TBS) و افتتاح پروژه گازرسانی به ۲ شهرک صنعتی به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان به دستور رئیس‌جمهوری و از سوی حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افتتاح شد.

 

گازرسانی در ایران منحصربه‌فرد است

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در آغاز آیین افتتاح طرح‌های گازرسانی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در گازرسانی به روستاها انقلاب ایجاد کرده است و اکنون هزاران روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده درصدد هستیم تا پایان سال آینده ضریب نفوذ گازرسانی روستایی در استان آذربایجان غربی به بیش از ۸۵ درصد ارتقا یابد.

 

وی افزود: گازرسانی در استان آذربایجان غربی در حال پیشرفت است و اکنون حدود ۹۳ درصد جمعیت شهری و ۶۶ درصد جمعیت روستایی از این نعمت الهی بهره‌مند هستند.

 

معاون وزیر نفت در امور گاز میزان بهره‌مندی جمعیت کشور از گاز طبیعی را  ۹۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، حدود ۱۴ هزار روستا در کشور از نعمت گاز بهره‌مند بودند، در حالی که در طول فعالیت این دولت، ۱۵ هزار روستای دیگر از این نعمت بهره‌مند شده‌اند و این آمار نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به توسعه گازرسانی در مناطق محروم است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد