بارگیری سومین سکوی تولیدی فاز ۱۴ پارس جنوبی

 

به گزارش نفت دیلی، مجریطرح توسعه فاز ۱۴پارس جنوبی از پایان عملیات بارگیری سومین سکوی این طرح گازی به‌منظور انتقال و نصب در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

 

محمدمهدی توسلی‌پور روز سه‌شنبه ۲۱ خردادماه پس از بارگیری سکوی فاز ۱۴B با اشاره به اینکه این سکو در یارد شرکت ایزوایکو در بندرعباس ساخته شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ کاری موجود، این سکو در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان‌خردادماه توسط شناور نصاب HL-۵۰۰۰ نصب می‌شود.

 

وی، وزن این سکو را ۲۴۰۰ تن عنوان کرد و گفت: عملیات حفاری چاه‌های سکوی ۱۴B به پایان رسیده و با پایان عملیات هوک‌آپ، راه‌اندازی و تکمیل خط لوله دریا، امکان ارسال روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز (۱۴.۱ میلیون مترمکعب) از سکوی ۱۴B به خشکی فراهم خواهد شد.

 

مجریطرح توسعه فاز ۱۴پارس جنوبی به آخرین وضع سکوی ۱۴D که در یارد شرکت صدرا مراحل پایانی ساخت را می گذراند، اشاره کرد و گفت: عملیات حفاری چاه‌های موقعیت این سکو هم اکنون درحال انجام است و مطابق برنامه تا اوایل مهرماه، حفاری آن به پایان می‌رسد و تا پایان مهرماه امسال در موقعیت خود نصب می‌شود.

 

بخش فراساحل فاز ١٤ پارس جنوبی شامل ٤ سکو (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری) هرکدام با ظرفیت برداشت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از مخزن پارس جنوبی است و سکوی ١٤B، دومین سکوی اصلی و سومین سکو از چهار سازه تولیدی این طرح است. پیش از این، برداشت از دو سکوی ۱۴A و ۱۴C به میزان یک میلیارد فوت مکعب گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۱۳۹۷ محقق شده است.

 

این سکو آخرین سکو در قرارداد همکاری مشترک شرکت نفت و گاز پارس و مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ISOICO) در بندرعباس است.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد