راه دشوار پیش‌روی تمدید توافق اوپک و متحدانش

 

به گزارش نفت دیلی، یک بانک آمریکایی پیش‌بینی کرد دستیابی به توافق برای تمدید کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، دشوار خواهد بود.

 

بانک آمریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد: ابهام درباره عوامل بنیادین عرضه و تقاضای نفت، کار روسیه و عربستان را برای حل و فصل اختلاف‌ها درباره چارچوب مطلوب تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی دشوار می‌کند.

 

جفری کوری، از مدیران گلدمن ساکس گفت: رشد کنونی تقاضای نفت، نه خروج از توافق کاهش تولید را توجیه می‌کند و نه به اندازه‌ای بد است که بتواند لزوم کاهش بیشتر را تقویت کند.

 

به گفته وی، عوامل یادشده در کنار ابهام درباره صادرات نفت ایران و افزایش تولید نفت شیل در آمریکا، یافتن سطح مطلوب تولید برای متوازن کردن بازار را به شکلی روزافزون دشوار می‌کند.

 

این مدیر بانکی گفت: هنگامی که اختلال در عرضه یا تقاضای بالا در کار باشد، دستیابی به موضع متحد آسان‌تر است و عربستان و روسیه هر دو خواهان افزایش تولید هستند، اما اکنون شریط بسیار بینابین است و این مسئله تنش‌ها میان روسیه و عربستان را عیان‌تر می‌کند.

 

طبق اعلام بانک گلدمن ساکس، اگر در هفته‌های آینده اختلال بیشتری در بازار نفت ایجاد نشود، ممکن است موضع عربستان تقویت شود و اوپک و متحدانش با کمی انعطاف، کاهش تولید را تمدید می‌کنند.

 

کوری گفت: اگرچه روسیه خواهان اصلاح سهمیه تولید خود در آینده خواهد شد، این ابهام‌ها سبب می‌شود تمدید توافق کنونی آسان‌تر باشد، به شرط اینکه کمبودها جبران شوند.



 
انگليسی فارسی
تبليغات
نظرسنجی
وب سايت ما چگونه است؟
عالی
خوب
قابل قبول
متوسط
ضعيف
بد